Skocz do zawartości


Zawartość z najwyższą reputacją


#93206 Rekordy OGam.net.pl

Napisane przez Marco w 30 sierpień 2012 - 16:22

Regulamin Rekord
Są to rekordy całego serwera ogam.net.pl

Posty proszę podawać wg schematu nick uniwersum nazwa rekordu wartość nick JestemSuper uni4 rekord - lvl laboratori w (suma) = 750
W temacie będą zamieszczane pierwsze osoby z każdego uniwersum, które zgłoszą dany rekord. Jeśli ktoś dorówna rekord podany poniżej, a przy danym rekordzie nie ma innej osoby z tego uniwersum proszę pisać.
Można zgłaszać nie swoje rekordy jeśli posiada się taką informację.
Na chwilę obecną mogą być maksymalnie 4 osoby przy danym rekordzie kolejno z uni 5,7,8,9 i 10.


Jeżeli chodzi o rekordy flot:



-zgłaszamy jednostki tylko wymienione w temacie (celowo są pominięte szperacze, transportery itd).



-jeżeli rekord przestanie być aktualny nie oznacza to jego usunięcia (temat zawiera najwyższe wartości zdobyte kiedykolwiek, nie aktualne na daną chwilę).



-zgłaszaj rekord flot tylko w przypadku, jeżeli faktycznie przebijasz poprzedni [jego aktualność jest bez znaczenia.[/spoiler]

 

 

Rekordy budynki:

* wymaga potwierdzenia i aktualizacji

Spoiler


Punkty za budynki:

382.394.702.154.020 Alwego (uni5) 

 


Kopalnia metalu: 

79 lvl Alwego  (uni5) 



Kopalnie metalu sumarycznie 

1554 lvl Sroka123  (uni5)* 



Kopalnia kryształu

68 lvl Alwego  (uni5)

 

Kopalnie kryształu sumarycznie 

1323 lvl Alwego  (uni5)*



Ekstraktor deuteru 

78 lvl Alwego  (uni5)

 

Ekstraktor deuteru sumarycznie 

1500 lvl  Alwego  (uni5)*



Elektrownia słoneczna

72 lvl Skrzacik  (uni7) 



Elektrownie słoneczne sumarycznie

XX lvl  Nick  (uniX)*

 

Fabryka robotów 

41 lvl Arko  (uni5)

 

Fabryka robotów sumarycznie

1089 lvl Marco  (uni5)* 

 


Fabryka nanitów

30 lvl Arko  (uni5) mAniolL (uni7) Ap0calipto (uni9)

 

Fabryka nanitów sumarycznie

504 lvl Alwego  (uni 7) 

 


Stocznia 

40lvl zoe (uni7)

 

Stocznia sumarycznie

805 lvl Joyek (uni7)*

 

Magazyn metalu

40 lvl Arko  (uni5)

 

Magazyny metalu sumarycznie 

773 lvl Sammy (uni7)*

 

Magazyn kryształu

39 lvl Arko  (uni5)

 

Magazyny kryształu sumarycznie

631 lvl przesladowca (uni6)*

 

Zbiornik deuteru

38 lvl Arko  (uni5) Skrzacik  (uni7)

 

Zbiorniki deuteru sumarycznie

627 lvl przesladowca (uni6)*

 

Laboratorium badawcze

41 lvl Arko  (uni5)

 

Laboratoria badawcze sumarycznie

800 lvl Iac (uni5)*



Terraformer

34 lvl Arko  (uni5)

 

Terraformery sumarycznie

534 lvl Marco (uni5)*

 

Silos rakietowy

33 lvl Arko  (uni5) piorun88 (uni7)

 

Silosy rakietowe sumarycznie

440 lvl Pro100WPysk (uni7)*

 

Stacja księżycowa

22 lvl zbyszek1970_  (uni5) PapaRufus  (uni7) 

 

Stacje księżycowe sumarycznie

412 lvl sroka123 (uni5)*



Falanga czujników

22 lvl Iac (uni5) zlotoklos  (uni7) 

 

Falangi czujników sumarycznie

374 lvl Sroka123 (uni5)*

 

Teleporter 

15 lvl  Brasilas (uni5)  Grubson11  (uni7) 

 

Teleportery sumarycznie

269 lvl Marco (uni5)*



Rekordy badania:

Spoiler


Badania sumarycznie:

505 Joyek  (uni7) 

 

Technologia szpiegowska

35 lvl Gango (uni8)

 

Technologia komputerowa

34 lvl SithGrom  (uni5)   



Technologia bojowa

36 lvl Sroka123 (uni5)  

 

Technologia ochronna

36 lvl zoe  (uni7)  



Opancerzenie 

36 lvl Sroka123 (uni5)  

 

Technologia energetyczna

35 lvl Skibek75  (uni5)  

 

Technologia nadprzestrzenna

32 lvl SithGrom  (uni5) Joyek  (uni7)  Gango  (uni8) 

 

Napęd spalinowy

36 lvl Gango   (uni8)



Napęd impulsowy

32 lvl RZEMEK  (uni5) zoe  (uni7)  

 

Napęd nadprzestrzenny

29 lvl uniwerek (uni5)   zoe  (uni7) BlackBlue  (uni8) 



Technologia laserowa

38 lvl Joyek (uni7)   



Technologia jonowa 

32 lvl Joyek (uni7) Neriel  (uni5)    

 


Technologia plazmowa

32 lvl RZEMEK  (uni5) 



MŚBN 

24 lvl Zire (uni5) 

 

Technologia Ekspedycji

31 LVL   Iac (uni5)  Alwego (uni7) Bananas (uni8)

 

Rozwój grawitonów

24 lvl  Joyek (uni7)



Rekordy flota:

Spoiler


Rekordy obrona:

Spoiler


Rekordy wydobycia:

Spoiler


Metal

29.160.829.945.392 Alwego (uni5)



Kryształ 

5.063.771.980.872 Alwego (uni5)



Deuter  

10.848.584.132.976 Alwego (uni5)

 

Wydobycie sumaryczne (w deuterze)

20.670.677.609.760  Alwego (uni5)



Rekordy inne:

Spoiler


Punkty Razem

152.652.380.726.400 Neriel (uni5)

 

Rekord trytu z 1 ekspedycji

6461 Bananas (uni8)   

 

Rekord trytu w 1 serii

23466 Sammy (uni7)

 

Suma Ekspedycji

63.528 Alwego (uni5) 56.091 Alwego (uni7)

 

Czarne dziury w 1 fali

3 koza (uni8)


  • 25


#85476 Wydobycie kopalni - kalkulacja od A do Z

Napisane przez Gość w 06 czerwiec 2012 - 18:38

Mamy nowe uni. Nowych graczy i wiele nowych pytań.


Jednym z nich jest kalkulacja wydobycia. Czyli jakie kopalnie bardziej się opłaca, a które mniej.
W tabelkach które widzicie, jest podany lvl kopalni, jego koszty w metalu i krysztale oraz przeliczone są na deuter.
Dalej jest wydobycie na 1godzinę i na 24 godziny. Podkreślam, że te dane sa z uwzględnieniem geologa 100%.
W przedostatniej kolumnie jest wydobycie bez geologa na 1 godzinę.
Ostatnia kolumna, to czas zwrotu, podany w godzinach.

Kilka słów na temat czasu zwrotu, bo różnie ten czas jest interpretowany.
Tutaj jest wyliczone to w sposób następujący:
- wydałem na rozbudowę konkretnego lvl x surowca
- godziny wydobycia (ostatnia kolumna) pokazuja nam, ile czasu potrzeba, żeby ten x odzyskać.
Takie przeliczenie ma na celu wybranie właściwej i najbardziej opłacalnej kolejności rozbudowy kopalni.

Dla przykładu:
64lvl kopalni metalu - koszt w deuter 2,7bln deuteru - czas zwrotu 932 godziny (na 1h niecałe 3bln deuteru)
60lvl ekstraktora - koszt w deuter 2,3bln deuteru - czas zwrotu 535 godzin (na 1h prawie 4,3bln deuteru)

Widać wyraźnie, że właściwie inwestując, możemy sporo zyskać.
Wielkość wydobycia dla deuteru jest wyliczona dla najzimniejszej możliwej lokalizacji -100/-60. Na planetach cieplejszych, opłacalność ta systematycznie spada wraz ze wzrostem temperatury o 0,238% na 1*C

Miłej analizy życzę i odpowiednich inwestycji.
Myślę, że teraz każdy juz będzie wiedział co i w jakiej kolejności budować i jak unikać błędów w rozbudowie swojego konta.

Dla wygody to samo co na screenie, ale w formacie html
Załączony plik  koszty_wydobycie.zip   35,14 KB   64 Ilość pobrań
Załączony plik  wydobycie_MKD.zip   28,31 KB   55 Ilość pobrań
Załączony plik  czasy_badania.zip   4,17 KB   41 Ilość pobrań
Załączony plik  wydobycie_planety.zip   4,76 KB   54 Ilość pobrań


Dla prawidłowych wskazań wydobycia deuteru dla konkretnej planety, należy podac w arkuszu sumę temperatur


Dołączona grafika
  • 22


#98672 Winiu [ SS] vs. GazowanySmalec [AlieN]

Napisane przez klebek1234 w 14 listopad 2012 - 20:57

no coz. zbierałem miesiąc a dokładnie od ostatniego zloma od Winia, codziennie kilka bln deu farmy... tydzień temu stwierdziłem,ze chyba już starczy na wr,wiec pozbierałem sobie na recki trochę się stresowałem,balem się zęby nie przylecieli we 2... no ale jakoś to wyszło dziwie się, ze Winiu nie opóźnił,no ale lepiej dla mnie zycze sz/o


POZDROWINKA DLA ALIEN INVADERS w szczególności dla -shiwa- oremi KKK i naszej sojuszowej szparki spaga

Specjalne dedykacje dla Nycza szkoda ze już nie grasz. DropShot to dla zachęty żebyś powrócił do nas.

Starcie flot z: 14-11-2012 20:39:10.

Agresor Winiu
Okręt wojenny - 50.000.000.000
Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 97.812.389
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 5.005.098.652
Satelita słoneczny - 50.797
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 68.520.059
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 950.100.000.000
Lekkie działo laserowe - 26.350.144
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1
Agresor Winiu

Okręt wojenny - 37.651.461.537
Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 95.402.577
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 4.914.922.488
Satelita słoneczny - 40.730
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 68.214.206
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 809.308.989.634
Lekkie działo laserowe - 23.104.190
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1
Agresor Winiu

Okręt wojenny - 26.903.320.055
Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 93.606.025
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 4.839.341.524
Satelita słoneczny - 33.841
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 67.949.322
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 712.874.641.852
Lekkie działo laserowe - 20.928.783
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1
Agresor Winiu

Okręt wojenny - 17.150.471.028
Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 92.621.298
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 4.783.205.346
Satelita słoneczny - 29.523
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 67.741.942
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 657.555.866.856
Lekkie działo laserowe - 19.827.938
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1
Agresor Winiu

Okręt wojenny - 7.813.122.576
Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 92.621.298
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 4.751.611.410
Satelita słoneczny - 27.378
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 67.609.633
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 642.657.630.851
Lekkie działo laserowe - 19.827.938
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1
Agresor Winiu
Zniszczony!


Obrońca GazowanySmalec

Ciężki myśliwiec - 92.621.298
Krążownik - 69.779.660
Okręt wojenny - 1.068.356.629
Recykler - 4.751.611.410
Satelita słoneczny - 27.378
Niszczyciel - 200.000.000
Gwiazda Śmierci - 3.000.459
Pancernik - 286.676.379
Fleet Slov - 12
Ultra transporter - 67.609.633
Aurora - 20.000.000
Wyrzutnia rakiet - 642.657.630.851
Lekkie działo laserowe - 19.827.938
Mała powłoka ochronna - 1
Duża powłoka ochronna - 1

Obrońca wygrał bitwę!

Agresor stracił 3.000.000.000.000.000 jednostek.
Obrońca stracił 621.128.585.492.500 jednostek.
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 1.351.876.571.406.000 Metal i 451.555.260.397.200 Kryształ.
Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 20% (18.034.318.318%)

Zebrano 434.459.826.289.400 jednostek metalu i 0 jednostek kryształu z pozycji Zebrano 502.117.718.201.600 jednostek metalu i 36.256.233.675.400 jednostek
Zebrano 269.186.975.938.500 jednostek metalu i 269.186.975.938.500 jednostek kryształu
Zebrano 146.112.050.857.500 jednostek metalu i 146.112.050.857.500 jednostek kryształu

chyba wszystko zebralem policze
  • 18


#96179 Moja krotka opinia.

Napisane przez Anon w 15 październik 2012 - 08:44

Od razu powiem - dzięki za bana.

Witajcie. Pożegnanie i ocena teamu zarazem, jak to wygląda z mojego punktu widzenia.

Zacznę od SGO, ZdzisLG, MiG, KarolRadom - złego słowa nie powiem, zawsze pomocni i pogadać na luzie z nimi też można.

Cat - Zarówno znakomity flociarz jak i człowiek. Dobrze pełni swoje obowiązki, dużo pracy z jego rąk (zabawa w złomowanie).

Dagger157 - też równy gość, ostatnio trochę go mniej ale on też swoje robi.

Neriel - Mistrz matematyki. On powinien tutaj wynagrodzenie dostawać za wszystko co zrobił.

Z większą ilością SGO kontaktu nie miałem więc przejdźmy dalej.

Deusx - Ostatnio zauważyłem że są w grze równi i równiejsi. Skoro zgłaszam kogoś do sprawdzenia, a Deusx mi odpisuje że nie sprawdzi bo moje informacje są nierzetelne,to przepraszam ale coś jest nie tak. Muszę pisać do SGO, oni też uważają że jest coś na rzeczy, to Tobie Deusx tak ciężko przychodzi gracza sprawdzić, choć w tym przypadku tylko ty mogłeś to zrobić. Kolejna rzecz to zwrot floty. Mijają 24 h, napisałem nawet na forum pw żebyś zerknął o zwrot, wiadomość odczytał, na email nie odpisał. Dowody o zwrot przedstawione, flota ląduje 2 sek po ataku no ale przecież nasz fantastyczny serwer działa bez zarzutu, jeszcze zwrotu w ogóle nie będzie. Lubić mnie nie musisz, ja za Tobą też nie przepadam, ale jak chcesz mieć graczy to rób swoje a nie olewaj. Zrobiłeś wiele dobrych rzeczy ale poczułeś smak pieniądza. Po nad to, nie mów więcej że uni bez astatów bo i mówisz tak 3 rok i 3 rok mamy astaty na nowym uni. Dziwi mnie za to fakt, iż za "obrażenie" kogoś mówiąc astatowiec są bany, a jak mówimy o sojuszu SS Gestapowcy to już nie ma :D


Indywidualności nie wymienię.

Jeżeli ktoś się poczuł urażony moimi słowami to przepraszam ale to tylko moja opinia w której zawarłem część faktów.


  • 14


#94906 Najbardziej szpetne gęby z gry ;]

Napisane przez Snow w 28 wrzesień 2012 - 10:44

Sory za ten pasztet obok...


Sorry za szczerosc, ale jesli na tym zdjeciu ktos robi za pasztet to raczej napewno bedziesz to Ty, a nie ona :P
  • 14


#91728 [Poradnik] Latanie & złomowanie

Napisane przez SheeVa w 12 sierpień 2012 - 15:35

Witam wszystkich zgromadzonych. Temat, w którym się znaleźliście posłuży Wam do przyswojenia niezbędnej wiedzy odnośnie złomowania i gry flotą.
Na wstępie proszę o wyrozumiałość - nadal brak niektórych obrazków i ilustracji - jednakże ze względu na małą ilość czasu wolnego, nie mam już czasu kontynuować tego projektu.
Temat założyłem z własnej, nieprzymuszonej woli, dzieląc się ze społecznością Ogam zdobytą wiedzą. Poradnik nie jest doskonały dlatego zachęcam do KONSTRUKTYWNEJ krytyki.

Floty - podstawa.

Ideą posiadania floty jest złomowanie flot oraz niszczenie obcych bunkrów - w każdym bądź razie kradzież surowców.
Jednak budując flotę sami stajemy się potencjalnym celem... Oto, jak zostać lotnikiem.



 

WAŻNE!

Przypominam o punkcie z regulaminu, zabraniającym ataku na jedną pozycję (moon i planeta liczą się osobno) więcej niż 6 razy w ciągu doby, na danego gracza maksymalnie 20 ataków w ciągu doby (wyjątkiem jest wojna z jego sojuszem). Przypominam również, że podczas niszczenia księżyca dochodzi do starcia, które wlicza się do ogólnej możliwej ilości ataków, można zniszczyć maksymalnie CZTERY księżyce jednego gracza w ciągu doby.
 
 


1. Budowa + FS + time

OGam.net.pl udostępnia nam wiele typów statków. Nie ma jednego, najlepszego typu statków - dobra flota jest zróżnicowana.
Na pytanie "co najlepiej budować?" odpowiadam jasno: nie ma uniwersalnego sposobu budowy floty. Wszystko zależy od tego z jakimi flotami będziemy się potyczkować,a także od naszego stylu gry.
Oto kilka wskazówek, które powinieneś/powinnaś wykorzystać do budowy floty:

-niszczenie bunkrów - aurory, Gwiazdy Śmierci
-niszczenie auror - okręt wojenny
-niszczenie Gwiazdy Śmierci (GŚ, gąski) - okręt wojenny
-niszczenie okręt wojenny(OW,owca) - pancernik
-niszczenie pancernika(pancek,PC) - niszczyciel
-niszczenie niszczyciela(NC/niszczara) - ow,GŚ
-lekki myśliwiec (LM) - lekka flota służąca głównie do ochrony przed pancernikami, w każdym innym wypadku OW lepiej chroni flotę.
-ciężki myśliwiec (CM) - rzadko wykorzystywany, wytrzymalszy od lm, droższy niz lm
-krążownik - do niszczenia miesa armatniego aurora tez niezle sobie radzi z LM.
-recykler - budujemy ich zawsze tyle, zeby na wypadek nieprzemyślanego wlotu zebrać złom z samego siebie + pewien % obrońcy.

Tutaj specjalne podziękowania dla Spieriza, za poniższa tabelkę ;) UWAGA! Straty są liczone w statkach, nie jednostkach!

tabelawalk2.jpg
 
 
podpinam również ważny temat użytkownika Spieriz - warto zajrzeć: http://forum.ogam.ne...nfo-o-statkach/
Tabela wartości punktowej różnego rodzaju statków (wartość punktowa dla zbudowanego 1 statku):

Lekki myśliwiec: 4 pkt
Ciężki myśliwiec: 10 pkt
Krążownik: 29 pkt
Okręt wojenny: 60 pkt
Recykler: 24 pkt
Bombowiec: 90 pkt
Niszczyciel: 125 pkt
Gwiazda śmierci: 10.000 pkt
Pancernik: 85 pkt
Ultra transporter: 104 pkt
Aurora: 1450 pkt
Szperacz: 50 pkt

Tabela cen różnego rodzaju statków podana w deuterze dla 1 statku:

Lekki myśliwiec: 1.250 deuteru
Ciężki myśliwiec: 3.500 deuteru
Krążownik: 10.500 deuteru
Okręt wojenny: 18.750 deuteru
Recykler: 10.000 deuteru
Bombowiec: 40.000 deuteru
Niszczyciel: 55.000 deuteru
Gwiazda śmierci: 4.250.000 deuteru
Pancernik: 42.500 deuteru
Ultra transporter: 39.500 deuteru
Aurora: 600.000 deuteru
Szperacz: 17.500 deuteru


FS - fleet save, określenie 'z branży' oznaczające lot zabezpieczający przed stratą floty . Stojącej floty nigdy nie upilnujemy, choćby to bylo 100 kk ow, zawsze znajdzie się ktoś, kto poleci. Dlatego też pewien mądry człowiek wymyślił jednostkę 'fleet slov'.
Jest to statek spowalniający naszą flotę - póki jest w powietrzu, nikt jej nie zezłomuje. Loty ubezpieczające, na czas, kiedy nas nie ma, zawsze wysyłamy z księżyca na księżyc z misją stacjonuj. Lotu z ksiezyca nie widac na falandze czujników, a jeśli ktoś zniszczy nam moona i zauważy flotę, możemy ją zawrócić - wtedy staje się niewidzialna. FS może być nawet na 3 minuty, ważne żeby flota nie stała. Idziesz po herbatę czy chociażby zmieniasz kanał w TV, robisz FS!!

//Falangą czujników nie można wykryć lotu z księżyca oraz zawróconego stacjonowania. FS z misją inną, niż 'stacjonuj' nie jest w stanie uratować naszej floty, gdyż agresor ma wtedy podany czas powrotu naszej floty bez wysiłku.

2.Zbudowałem flotę, co dalej?

No cóż, pierwszy krok już za nami. teraz już tylko trudniej ;) Po pierwsze, limit planet jest 20 kolonii + planeta matka, jednak my posiadamy skolonizowane 19 kolonii + planeta matka. Dlaczego ? Lot OW z odległości~30 układów słonecznych to czas około 1,5 minuty. W tym czasie wiele może się wydarzyć. Lot z planety położonej w układzie naszego celu ~27 s. Tego można nawet nie zauważyć, odpisując na pw czy cokolwiek.

Masz cel, ale jest aktywny. No cóż....szukamy innego...
A może jednak nie ?

Sposób A:
Wysyłasz z najbliżej położonej kolonii statek kolonizacyjny do docelowego układu słonecznego. Tworzysz moona. Przesyłasz tam flotę atakującą + recyklery. Wysyłasz recyklery na pz celu:

Zakładka floty, wybieramy recyklery, kontynuuj, wpisujemy współrzędne celu, wybieramy lot na PZ , kontynuuj, misja zbieraj,kontynuuj. Recyklery w drodze.
wyborreckow.png

szczatki1.png

Zakładka floty otwarta w drugiej karcie przeglądarki, wybierasz flotę, która lecisz, kontynuuj, wpisujesz współrzędne - wybierasz moon/planeta, zapamiętujesz CZAS LOTU(przykładowo 27 s), kontynuuj, zaznaczasz opcję napadaj,jednak jeszcze nie wysyłasz.

zakladkafloty.png

wyborf.png

czaslotu.png

napadaj.png

Ciągle pamiętasz, że twoja flota będzie lecieć 27 s. W pierwszej, głównej karcie przechodzisz do podglądu. Czekasz na czas dolotu recyklerów

a)do około 35 s. Wysyłasz flotę z drugiej karty. Skanujesz, sprawdzasz czy stoi i czekasz na wynik wlotu,nie opóźniając, istnieje ryzyko podstawki.
b)do około 50 s. W tej chwili najszybsza akcja, jaką potrzebujesz zrobić. Zamykasz dodatkową kartę. Z podglądu przechodzisz na planetę oddaloną minimum 2 galaktyki od celu. W karcie odpalasz flotę (dwukrotnie) i układ słoneczny celu. Tworzysz ACS w 1 z kart flot - obok misji twojej lecącej floty wciskasz 'złącz', po czym potwierdzasz losowo nadaną nazwę związku wojennego.10 sond szpiegowskich >kontynuuj> na dole pojawił się związek wojenny,wciskasz jego nazwę. Na górze zmieniasz speed odpowiednio do twoich potrzeb. Na początek polecam ci 10-20 % - daje ci to sporo czasu na reakcję. Kontynuuj. Misja związek. Z podglądu patrzysz, na moment, gdy twoja flota ma 2 s do dolotu. Wysyłasz. Przechodzisz do karty galaktyki. Skanujesz natychmiastowo cel. 1sza karta > wiadomości, odczytujesz raport szpiegowski, czy cel nie podstawił WR(jeśli lecisz na planetę) lub floty (głównie moon). Jeśli coś takiego się stało, z drugiej karty flot ZAWRACAMY naszą flotę - ocaliliśmy ją właśnie. Jeśli nie, czekamy na nasze żniwo ;) Kilka sekund po wlocie wpadają nasze recyklery, co jest gwarantem tego, że złom należy do nas ;)

Sposób B:

Praktycznie wszystko tak samo jak w punkcie A, za wyjątkiem wysłania recyklerów. wysyłamy je od razu na PZ celu, bez zbędnego przesyłania na lotkę.




3. dobieranie celu.

Uwaga! Pamiętaj o używaniu opcji symulatora. Przypominam również, że każdy atak jest INNY=dla pewności przed atakiem przeprowadź kilka symulacji.
Teoretycznie rzecz biorąc, skanować wszystko po kolei,przy okazji uprawiając farming. jednak jeśli nie mamy zbyt wiele czasu, a właśnie mija pełna godzina, wchodzimy w statystyki flot i patrzymy,kto podskoczył w miejscach. wchodzimy w podgląd jego układu słonecznego i jeśli nadal nie ma tam czerwonych PZ, znaczy ze stawiamy lotkę bez skana pod jego matką. Jest to niejako loteria, możemy stracić ~300kkk-1,5kkk deu lub zyskać 10 x tyle. stawiamy lotkę, moona,przesyłamy tam flotę, skan > lot > bum. w ten sposób ofiara jest niesamowicie zaskoczona obrotem spraw ;)

możemy tez wybrać kilka celi patrząc po statystykach flot,w naszym zasięgu i co 30-40 minut skanujemy im wszystkie planety i moony.

jeśli chodzi o 'uwzięcie się' na jeden cel i zdejmowanie moonów,najlepiej robić to w 4 - 5 osób. w ten sposób mamy 100 % szansy na znalezienie floty. cel najlepiej dobierać patrząc po forum.ogam.net.pl SJ u5 i ST u5. kto się mało udziela,kogo tam dawno nie było po lewej stronie, tego można bić ;]

4. ochrona floty.

a) moony. fsy zawsze wysyłamy z moona na mona z misja stacjonuj. zawrócone stacjonowanie jest niewidoczne na falandze, nawet po zdjęciu moona.
b) zdjęty moon. no, nie było nas,ktoś nam trzepnął moona z którego/na który leci flota. zawracam natychmiast! przecież on mnie mógł sfalangować! ... no i prawdopodobnie odświeża falangę co 5 si dokładnie będzie wiedział,kiedy zawrócisz. są tacy,co potrafią kilkanaście h tak spędzić. pierwsze co robisz, to oceniasz,ile czasu ci zostało do dolotu. jeśli więcej niż 5 min to prawdopodobnie jesteś uratowany:

-w miejscu,z którego leci flota budujesz 1lm/1fleet slov, cokolwiek. ustawiasz dolot na miejsce w które leci twoja falangowana flota i sterujesz prędkością tak,żeby czas dolotu wyszedł +/- 1 s względem głównej floty. wysyłasz fake'a ,w tej sekundzie na drugiej karcie zawracasz główną flotę. przy bardziej ogarniętych agresorach,da ci to przewagę około 15 s. przy powrocie. Jednak nie zapomnij zawrocic i tej podstawionej floty, około 20 sekund po jej wysłaniu - agresor może wyliczyć jej dokładny start, co poskutkuje dokładnym czasem zawrotu. Nie daj mu tej możliwości.

-jeśli czas jest < 5 min,wchodzisz na miejsce z którego leci flota, budujesz 100 lm, wysyłasz 1 na misje stacjonowania na miejsce w które leci flota. wysyłasz 5-6 razy,po czym zawracasz flotę, wysyłasz kolejne 5-6 lmów.agresor zgłupiał :)

z podziękowaniami dla Darth Misiek:

 

Z racji, że coraz więcej osób narzeka, że po zdjęciu kulki i używaniu autoodświeżacza + programu nagrywającego stan ekranu nie da się wybronić od złoma, proponuje dodać fakt, że po zdjęciu kulki można poprosić kilku kolegów o wysłanie po 20+ slotów flot, na planete gdzie jeszcze leci nie zawrócona flota[tak by dolatywały przed nią, nawet i godzine, jeśli mamy tyle czasu], plus wysłanie swoich flot na stacjonuj (tak jak powinna być flota, którą chcemy ochronić) z bardzo przybliżonym czasem lądowania, jak flota którą chcemy ochronić i najlepiej z tych samych koordów, co namierzana flota. Daje to o tyle przewagę (nie wiem, jak działa ten program nagrywający, ale chyba monitoruje to co jest tylko w naszym zasięgu wzroku [czyt. nie monitoruje tego co by zobaczyć musielibyśmy scroolem zjechać w dół], czyli nie uchwyci on momentu kiedy zawróciliśmy, a jeśli nie jest to program, a człowiek klika, to połapanie się w tym, jest wręcz nie możliwe, ze względu na dużą ilość naszych flot, o identycznej misji i identycznych koordach + plus jeszcze dochodzi fakt, że musimy zjeżdżać scroolem na dół, co bardzo opóźnia całość 'pracy'.



5. mowa końcowa.

dowiedziałeś się głównych sztuczek,z jakich korzystam podczas gry flota. nie są to na pewno wszystkie z nich, jednak tyle wystarczy Ci na rozwój floty i zapewnienia jej względnego bezpieczeństwa. Dałem ci podstawy,lecz latać za ciebie nie będę,tak wiec bierz się do roboty i dalej ucz się sam. Powodzenia!






PS

6. Skanowanie.

Podstawą planowania ataku na gracza jest zebranie informacji o jego wszystkich aktualnych koordach i zapisania ich. I teraz...magia się zaczyna. Wiele osób pyta mnie, jakim cudem skanuje ich wszystkie planety w około 20 sekund. Otóż nie jest to żaden program i przy odrobinie wprawy każdy z Was będzie w stanie wyskanować czyjąś flotę niezależnie od tego, czy cel siedzi na koncie, czy nie. Jeśli tylko stoi, jest to możliwe.


krok 1: znajdź wszystkie planety celu. Jest to najbardziej pracochłonna część skanowania, dlatego najlepiej zbierać informacje o kilku graczach na raz.
krok 2: wyposaż się w przeglądarkę, która natychmiast po najechaniu myszką na moona otwiera okienko z opcjami. Na moim kompie działa tak firefox,o ile nie mam za dużo procesów w tle, na laptopie natomiast używam chrome'a.
krok 3: otwierasz w kartach galaktyki na wszystkich koordach celu.
krok 4: zaczynasz skanować. Są na to różne metody, najczęściej, otwieram galaktykę i jadę po moonach :)
krok 5: czytasz raporty szpiegowskie i wiadomości w stylu "Ty też masz bota?!" :)
 
7. Dodatek specjalny - powiększanie moona
 
Wiele osób pyta się, jak powiększać moony i po co to robić.
odpowiedź znajdziemy poniżej:
 
a) moon wielkość 3.000,
 
 -liczba GŚ : 2.000.000
     Szansa na zniszczenie moona: 63% Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 0%
 -liczba GŚ : 5.200.000
     Szansa na zniszczenie moona: 100% Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 0%
 
b) moon wielkości około 5.700 (próba moonowa z 1.000.000.000 LM)
 
-liczba GŚ : 2.000.000
     Szansa na zniszczenie moona: 9% Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 21%
-liczba GŚ : 5.200.000
     Szansa na zniszczenie moona: 45% Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 17%
-liczba GŚ : 40.000.000
     Szansa na zniszczenie moona: 100% Prawdopodobieństwo zniszczenia GŚ: 7%
 
 
 
 
Jak widać, szansa na zniszczenie moona, małym kosztem maleje bardzo szybko.
W zasadzie moon wielkości 5.000 odstrasza skutecznie potencjalnych agresorów.
 
 
Jak to zrobić?
Podobnie, jak tworzymy moon.
Dajmy na to chcemy powiększyć moon znajdujący się na koordach [1:1:1]. Z moona/planety innej pozycji (np [1:1:2]) wysyłamy pewną ilość LM'ów, którą łatwo jest obliczyć za pomocą symulatorów dostępnych w grze, na planetę pozycji docelowej (  [1:1:1] ) z misją Napadaj (próba księżycowa).
 
Pamiętajmy, że musi dojść do rozbicia lecącej próby, więc na planecie docelowej musi byc wystarczająca na to ilość obrony lub floty.
Nie zapomnijmy również pozbierać złomu, szkoda by było, aby ktoś inny się wzbogacił na naszej próbie.
 
 
 

! PS ! Punkt 8.

A mianowicie, jak stać się nieuchwytnym... Wszystkie w/w sposoby są skuteczne, jednak jak wiemy, nie każdy gra uczciwie i są tacy, którzy zatrudnią stado osób(oby to byli ludzie... ) żeby klikali falangę, gdy już was wypatrzą.
Najlepszy sposób na bycie nieuchwytnym, który stosuję ja(stosowałem) zamieszczam poniżej,  krok po kroku:
 
- posiadaj równą ilość floty, kończącą się kilkoma zerami.
- wysyłając  fs, myśl o tym wcześniej
- wymagana cierpliwość oraz Admirał 40 slotów
 
Jak?
 
Dajmy na to, mamy 25 poziom technologii komputerowej, z admirałem + mamy więc 65 slotów dla flot.
Dzielimy sobie w kalkulatorze, wszystkie rodzaje jednostek  na 60... (dajmy na to mam 3.000.000 GŚ, więc po podzieleniu wychodzi 50.000).
Gdy znamy już  wartości po podzieleniu (najlepiej przekleić je sobie do notatnika) otwieramy zakładkę floty, w miejscu, z którego chcemy wysłać flotę (moon) w drugiej karcie. Wpisujemy odpowiednie wartości po podzieleniu (w moim przypadku 50.000  w polu Gwiazd Śmierci) i klikamy kontynuuj. Ustawiamy sobie dogodną prędkość i cel dolotu, klikamy kontynuuj, zaznaczamy misję stacjonuj i znów kontynuuj. W tej chwili cofamy stronę w przeglądarce (skrótem klawiaturowym backspace lub strzałką skierowaną w lewą strone, obok pola adresu przeglądarki) i znów klikamy kontynuuj. Czynność tą powtarzamy 59 razy, w odstępach 2-7 sekundowych, kontrolując co kilka fal podgląd, czy aby ktoś na nas nie leci.
 
Poniżej screen...
 
>> klik!<<
 
Jeśli ktoś nawet zdejmie nam moona, zawracamy...ale chaotycznie. Nie klikamy 'zawróć' po kolei we wszystkich flotach, lecz to tu, to tam :) również zachowując kilkusekundowe odstępy.
Jest to gwarancją, że agresor może trafić w co najwyżej kilka części floty, jednak nie ustrzeli całej
Dalej ucieczka to dziecinna zabawa, więc nie opisuje, gdyby jednak zaistniała taka potrzeba, proszę o PW
Powodzenia!
 
 

---------------------------------------

zabrania sie kopiowania i rozpowszechniania powyższej treści bez zgody autora.
wszelkie uwagi proszę pisać w tym temacie.


  • 13


#62003 [Poradnik] Ekspedycje

Napisane przez Neriel w 04 wrzesień 2011 - 17:37

PTE - Poziom Technologii Ekspedycji

Każdy PTE we wzorach jest liczony od 20 poziomu Technologii ekspedycji, czyli zdanie "każdy PTE daje 1%" oznacza, że każdy poziom licząc od poziomu 20 daje 1%.


Szansa na utratę całej floty - 5% i spada o 1% co 2 PTE
20 PTE = 5%
22 PTE = 4%
24 PTE = 3%
26 PTE = 2%
28 PTE = 1%
30 PTE = 0%

Szansa na utratę/sklonowanie 30% floty - po 5% dla obydwu opcji, niezależnie od PTE

Szansa na znalezienie trytu - 0%, a każdy PTE podnosi szansę o 2%
20 PTE = 0%
21 PTE = 2%
22 PTE = 4%
23 PTE = 6%
24 PTE = 8%
25 PTE = 10%
26 PTE = 12%
27 PTE = 14%
28 PTE = 16%
29 PTE = 18%
30 PTE = 20%

Ilość trytu - Losowa wartość od 100 do 1000. Każdy PTE zwiększa ilość o 50% wartości początkowej (50-500).
20 PTE = 100 - 1000
21 PTE = 150 - 1500
22 PTE = 200 - 2000
23 PTE = 250 - 2500
24 PTE = 300 - 3000
25 PTE = 350 - 3500
26 PTE = 400 - 4000
27 PTE = 450 - 4500
28 PTE = 500 - 5000
29 PTE = 550 - 5500
30 PTE = 600 - 6000

Szansa na znalezienie deuteru - 50%, a każdy PTE zwiększa szanse o 2%
20 PTE = 50%
21 PTE = 52%
22 PTE = 54%
23 PTE = 56%
24 PTE = 58%
25 PTE = 60%
26 PTE = 62%
27 PTE = 64%
28 PTE = 66%
29 PTE = 68%
30 PTE = 70%

Ilość deuteru - 1200 w każdym Szperaczu, a każdy PTE zwiększa ilość o 10% wartości początkowej.
150.000.000 Szperaczy przywiezie:
20 PTE = 180 mld
21 PTE = 198 mld
22 PTE = 216 mld
23 PTE = 234 mld
24 PTE = 252 mld
25 PTE = 270 mld
26 PTE = 288 mld
27 PTE = 306 mld
28 PTE = 324 mld
29 PTE = 342 mld
30 PTE = 360 mld

Szansa na znalezienie astatów - 1% na 1-3 astatów.

Szansa na znalezienie oficera - 1% na jednego z 4 oficerów (geolog, naukowiec, magazynier i konstruktor). Jeżeli posiadasz geologa+ (100%) znalezienie zwykłego przedłuży czas posiadanego geologa+

Czas ekspedycji - każdy PTE daje 3 godziny więcej do wyboru, zaczynając od 1 godziny na 20 PTE
20 PTE = 1
21 PTE = 4
22 PTE = 7
23 PTE = 10
24 PTE = 13
25 PTE = 16
26 PTE = 19
27 PTE = 22
28 PTE = 25
29 PTE = 28
30 PTE = 31

Czas ekspedycji nie ma żadnego wpływu na wyniki ekspedycji - jest on dla wygody, aby zamiast FSa wysłać ekspedycję na dowolną ilość godzin w posiadanym przedziale. Szperacze wysłane tą metodą są o tyle bezpieczniejsze, że można je zawrócić i dolecą z powrotem w 15-30s, podczas gdy zawrócony FS wraca długimi godzinami i można go wyliczyć.





Na 25 oraz 30 PTE otrzymujemy dodatkowy slot ekspedycji. Możliwe jest także dokupienie jednego slotu za astaty.

W razie wylosowania trytu, astatów lub oficera otrzyma się je jedynie, gdy ilość Szperaczy na ekspedycji wynosi co najmniej 20.000.000.
Ilość statków na jednej ekspedycji to maksymalnie 150.000.000 i przy takiej ilości są największe zyski ale i największe ryzyko.
Zyski są proporcjonalne do ilości wysyłanych Szperaczy. 3x mniej statków = 3x mniejsze zyski.

Do budowy Szperaczy wymagany jest 20lvl PTE, jednak na tym poziomie bardzo prawdopodobne są wysokie straty. PTE ma duży wpływ na wyniki ekspedycji ale nie można zapomnieć, że jest to losowanie, więc nie ma gwarancji, że ekspedycje przyniosą zysk. Może być tak, że jednego dnia będzie 5 bln na plus, a następnego dnia 5 bln na minus.

Zalecane jest latanie na ekspedycje z co najmniej 22lvl PTE, ponieważ od tego poziomu przewidywane są dodanie wyniki. Na poziomach 24-25 będą to już konkretniejsze wartości.
Poziomy 26-27 przy intensywniejszym lataniu (min. 8h) mogą nawet przerosnąć przyzwoite eko.
Ilość trytu na 28-29 PTE usatysfakcjonuje nawet najbardziej rozrzutnych graczy, a o 30 chyba nie trzeba mówić ;)



Tryt wymieniać można klikając w jego ilość pod wiadomościami w górnym prawym rogu.
Obecnie dostępne opcje to:
- Jednodniowe zmniejszenie spalania o 10%
- Jednodniowe zmniejszenie spalania o 20%
- Tygodniowe zmniejszenie spalania o 10%
- Tygodniowe zmniejszenie spalania o 20%
- Miesięczne zmniejszenie spalania o 10%
- Miesięczne zmniejszenie spalania o 20%
- Miesięczne zmniejszenie spalania o 30%
- Zmniejszenie czasu badania o 3 godzin
- Zmniejszenie czasu badania o 12 godzin
- Zmniejszenie czasu badania o 1 dzień
- Zmniejszenie czasu badania o 5 dni
- Zmniejszenie czasu badania o 10 dni
- 20-dniowe zmniejszenie czasu badań o 10%
- 20-dniowe zmniejszenie czasu badań o 20%
- Ochłodzenie planety o 1°C
- Jednodniowe zwiększenie limitu budowy w stoczni na księżycu do 1.000.000 statków na raz
- Zwiększenie zasięgu falangi o 35 układów
- Zwiększenie zasięgu RMP o 35 układów
- Powiększenie średnicy księżyca o 500
- Powiększenie średnicy księżyca o 1.000
 

Używać można tylko jednego pakietu skracającego o x% - nie da się skrócić o 10% i jednocześnie 20% (razem 30%). Można jednak jednocześnie użyć dwóch typów skróceń czasu badań (X % na 20 dni + X h / dni).
Dozwolone jest również wielokrotne użycie pakietu skracającego badanie o 10 dni, przy czym koszt każdego kolejnego skrócenia rośnie o 50%.

Możliwe jest też używanie wielokrotnie pakietów różnej długości (3h, 12h, 1dzień, 2 dni, 5 dni) na tym samym badaniu jeśli suma tych skróceń nie przekroczy 10 dni. W tej sytuacji cena każdego pakietu jest stała.

Skracanie o określoną liczbę godzin / dni odbywa się podczas aktywnego badania, także skraca się tylko czas bieżącego badania.
Jeśli skrócisz jakieś badanie i je anulujesz wydany tryt przepada, a badanie będzie trwać normalną ilość czasu po ponownym uruchomieniu.
 
Skrócenie o 10/20 % na 20 dni należy aktywować przed włączeniem badania, ponieważ skraca ono podstawowy czas wszystkich badań (nie tak jak w przypadku wyżej - tylko licznika, który aktualnie odlicza czas).
Po anulowaniu jakiegoś badania można odpalić je ponownie lub dowolne inne badanie i czas nadal będzie skracany o 10/20%.


  • 12


#28764 [Poradnik] Jak dobrze zaczac

Napisane przez Chesiu91 w 20 marzec 2010 - 15:41

Witam wszystkich poczatkujacych, jest to poradnik stworzony dla was ktory moze wam odpowiedziec na dreczace was pytania co jak gdzie i kiedy :). Postaram sie odslonic rabka tajemnicy najlepszych.


1.0 Czym jest Ogam .


- Jest to gra na przegladarke do ktorej nie potrzebujesz sciagac zbednych programow czy instalatorow za ktorymi nie kiedy kryja sie nie pozadane aplikacje , Stu procentowo DARMOWA wystarczy sie zarejestrowac i grac , za gre nikt ci nigdy nie bedzie kazac placic ! . Oczywiscie mozna wspomagac serwer drobnymi darowiznami za ktore jest utrzymywany i zadbany , Za kazda darowizne dostajemy tzw. dodatki ktore mozemy wymienic na surowce lub inne rzeczy .

Dołączona grafika


1.1 Na czym polega .


-Gra polega na rozbudowywaniu swojego imperium miedzy galaktycznego , startujemy z jedna planeta która posiada 300 pól rozbudowy , możemy również zasiedlać inne planety ( ilość kolonizacji wynosi max. 20 ) które rozbudowujemy według własnego uznania . Ogam posiada 11 galaktyk a każda galaktyka posiada 499 układów słonecznych . Podczas rozwijania swojego imperium dostajemy punkty za nie i możemy się dowiedzieć w statystykach jakie miejsce zajmujemy z pośród wszystkich graczy :).


Po krótkim wstępie możemy przejść do samej gry , spróbuje udzielić wam rad jak szybko i efektywnie piąć się w gore statystyk i zostać jednym z najlepszych :)


2.0 Zasiedlanie planet .

-W pierwszym etapie gry zaczynamy z jedna planeta lecz mamy możliwość zasiedlenia jeszcze 20tu innych , pierwszym krokiem jest rozbudowa planety tak aby uzyskać dostęp do Statku kolonizacyjnego ponieważ służy on nam do zasiedlania planet , Polecam kolonizować planety w każdym układzie po dwie w odstępach od siebie około 150 układów.
Ilość pól planety (wielkość) jest zależna od pozycji:
  • 1) 220
  • 2) 250
  • 3) 300
  • 4) 340
  • 5) 390
  • 6) 420
  • 7) 460
  • 8.) 390
  • 9) 340
  • 10) 310
  • 11) 280
  • 12) 250
  • 13) 220
  • 14) 190
  • 15) 160

Gdy rozmieścimy już nasze planety możemy zacząc ich rozbudowę .

Dołączona grafika


2.1 Ekonomia .

-Ma najważniejsze znaczenie ponieważ bez porządnej ekonomii ciężko będzie nam się rozbudowywać , ja polecam rozwinąć nasze kopalnie do poniższego stanu !


Kopalnie : Metal 45 poziom Kryształ 40 poziom Deuter 42 Poziom


przy okazji rozwijamy inne budynki , i udzielę wam krotka rade nie rozwijajcie nigdy Elektrowni słonecznej , fuzyjnej , Depozytu Sojuszniczego ! ponieważ zabierają tylko pola , inne budynki rozwijajcie wg. własnego upodobania


2.2 Energia .


Jako energie polecam wam budowanie Satelity Słonecznych , wychodzi taniej niż rozbudowywanie elektrowni i na pewno nie zostaniemy tzw. Farma :)

Dołączona grafika


2.3 flota poczatkująca .

-Po rozbudowie naszych planet polecam zbudować skromna flotę którą będziemy kraść innym surowce :) przy każdym wygranym ataku zabieramy 50% zasobów przeciwnika czyli sporo . Dlatego na samym początku zbudujmy :


Dołączona grafika


Jest takie powiedzenie " Najlepszym wydobyciem są twoi sąsiedzi " dlatego polecam brać od nich surowców :) w krótkim czasie uświadomimy sobie iż jest ich sporo jak na początek :)


2.4 Ekonomia cz2.

-Teraz kiedy mamy małą flotę i podstawowa ekonomie na planetach rozwijamy się dalej , budujmy kopalnie w takim schemacie :


K. Metalu 50 / 55 / 60 / 65

K. Kryształu 42 / 45 / 50 / 55

K. Deuteru 45 / 50 / 55 / 60

Dołączona grafika


wg. mnie jest to najlepsza opcja ( sam z niej korzystam ) mając w ostatnim etapie rozwinięte kopalnie mamy wydobycia dziennego z jednej planety :


Metal 257.585.041.344 / na dzień
Kryształ 56.021.321.208 / na dzień
Deuter 60.531.160.752 / na dzień


Resztę budynków polecam doprowadzić do takiego stanu :


F. Robotów 30 poziom

F. Nanitów 20 poziom

Magazyny 26 poziom

L.Badawcze 30 poziom


2.5 Bunkier

-Jeżeli mamy już przyzwoita ekonomie na poziomie 55/45/50 zacznijmy budować systemy obronne , inny gracz nie musi nam przecież wlatywać na planeta zabierać surowce i niszczyć satelity . Polecam budować lekkie działa laserowe i wyrzutnie rakiet i przeciwrakiety , poniżej wam pokaże mniej więcej ich ilość


Dołączona grafika


wtedy odstraszymy duża liczbę farmerów i możemy sypiać spokojnie a następnego dnia zbierać plony :)


2.6 Flota cz2

-Po rozbudowie planet do stanu kopalni 60/50/55 możemy już tworzyć własną armadę statków , polecam do tego celu budować Aureory i Gsy , ponieważ aureory jak na swoje statystyki są wg. mnie najlepszym statkiem spala mało deuteru i jest mocny , a gsy po prostu na niszczenie moonów .

Aureory : 30.000.000
Gsy : 2.000.000

mając 30 mln Aureor możemy już kręcić SJ :)i z czasem ją powiększać .


Pamiętajmy również o budowie Recyklerow ! ich ilość powinna wynosić względem Aureor 1:8 czyli na milion aurek 8 milionów recków .

2.7 Fleet Save tzw FS !

-Jeżeli posiadamy flotę musimy uważać żeby nikt nam jej nie zestrzelił , pewien mądry uczony wymyślił Fleet Save czyli po prostu FS polega na wysłaniu floty na czas kiedy jej nie pilnujemy , powiem wam jak najlepiej wysłać flotę są 3 sposoby :

Dołączona grafika

1. Z Moona na Moon z misja STACJONUJ !

2. Z Planety Na Planete z misja STACJONUJ ! ( chociaż radzę nie stosować jest to na przypadek kiedy nie posiadamy moona )

3. Z Moona na PZ z misja zbieraj

Statek który nam się do tego przyda :

Dołączona grafika


Pamiętajmy zawsze o odbiorze fsa ! 10 minut przed jego dolotem


NIGDY NIE WYSYŁAJCIE FLOTY Z PLANETY NA PLANETĘ O MISJI TRANSPORTUJ ! ponieważ szybko stracimy nasza flotę !


2.8 Moon czyt. Księżyc

-Jest to ważna dla nas rzecz btw. niezbędna jeżeli gramy flota , ponieważ możemy na niej zbudować 2 budynki które nam ułatwiają 100 razy operowaniem flota!


1.Falanga Czujników - Najważniejszą rzecz jaka istnieje dla flociaża , pozwala nam wykryć ruchy flot w galaktyce ! inaczej możemy zeskanować planetę gracza i zobaczyć cy nie wysłał jakiejś floty na poszczególną misje ! ( nie działa tylko kiedy wysyłamy flotę z księżyca na księżyc albo z księżyca na pole zniszczeń )

2.Teleporter - służy nam do błyskawicznego przeniesienia floty na inny nasz ksiezyc ( musimy mieć na naszym docelowym księżycu również wybudowany teleporter)

Dołączona grafika


2.9 Krótkie porady co do ataków flota !

-Zawsze miej możliwość zasiedlenia jednej planety w każdym momencie ten trick przydaje się do zwiększenia szansy udanego ataku !

-Kiedy zamierzasz lecieć do przeciwnika ponad 200 układów wyślij flotę z Galaktyki o jedna wyższa od danej ! spalimy mniej Deuteru

-Kiedy mamy flotę na falandze postarajmy się zsynchronizować tak atak żeby twoja flota zaatakował gracza 3 sekund po wlocie jego fsa na planetę pamiętajmy żeby recki były opóźnione od wlotu floty o około 11 sec


3.0 Badania

-Druga pod wzgledem znaczenia ! badania daja nam mozliwosc odkrywania nowych badan , budynkow , statkow , systemow obronnych sluza takze do " tuningowania statkow " czyli podwyzszania Im ataku , Obrony , Punktow Strukturalnych , Szybkosci przemieszczania sie ! polecam rozwijac glownie nastepujace Badania :


-Tech. Szpiegowska

-Tech. Bojowa

-Tech. Ochronna

-Opancerzenie

-Naped Spalinowy

-Naped Nadprzestrzenny

-Miedzygalaktyczna Siec Badan Naukowych


I resztę rozwijajmy wg. uznania i tak żebyśmy mieli odkryte wszystko co do odkrycia jest :)



To tyle z mojej Strony :) więcej się sami musicie nauczyć , a jest jeszcze czego .


Pozdrawiam : Chester ! aka One


@Nie kopiować na inne FORA !



Poradnik zostanie poprawiony w najbliższych dniach
  • 11


#98055 Licytacja konta pkt120 (uniwersum 6, TOP: 10) 3,5 bln punktów

Napisane przez Eryk w 07 listopad 2012 - 20:08

450zł, zemsta na ss WARTA KAŻDEJ KWOTY,
  • 10


#88013 fazi2007 & Hejter & wachu23 & Winiu & Dymek [SS] vs avatar[...

Napisane przez faziee w 29 czerwiec 2012 - 21:24

Oj przygód było pełno. Najpierw ja zainicjowałem ściągać dziś avatara, potem straciłem 5.5kk GS (wcieło nawet nie wiem gdzie, odwolanie juz napisane), dalem hejterowi, wachowi koordy i po pierwszym padnietym moonie na 3 gali odslonila sie flotka.

Było to stacjonuj do dolotu 40 minut, no to kminimy akcje, i czekanie do samego końca

No to szybka organizacja elity:
-Fazi2007
-Hejter
-Winiu
-23Wachu
-Dymek

'N gogogo! Stick togheter team!




The bomb Has Been Planted





Starcie flot z: 29-06-2012 22:13:23.

Agresor Hejter

Gwiazda Śmierci - 3.416.990

Agresor Winiu

Lekki myśliwiec - 540.032.597
Ciężki myśliwiec - 100.000.000
Krążownik - 150.000.000
Okręt wojenny - 50.000.000
Niszczyciel - 500.056.048
Gwiazda Śmierci - 1.727.396
Pancernik - 50.000.000
Aurora - 50.000

Agresor makler

Lekki myśliwiec - 364.984.493
Okręt wojenny - 1.357.990.320
Niszczyciel - 201.910.295
Pancernik - 314.787.412

Agresor Dymek

Okręt wojenny - 89.846.548
Niszczyciel - 101.963.515

Agresor fazi2007

Lekki myśliwiec - 50.000.000
Ciężki myśliwiec - 140.389.985
Okręt wojenny - 449.821.895
Niszczyciel - 225.957.080
Pancernik - 107.779.278

Agresor Hejter

Lekki myśliwiec - 100.000.000
Ciężki myśliwiec - 42.506.672
Okręt wojenny - 373.070.364
Niszczyciel - 128.072.616
Pancernik - 79.334.329

Agresor makler

Krążownik - 123.307.037
Obrońca avatar

Lekki myśliwiec - 2.328.162.069
Ciężki myśliwiec - 74.000.000
Okręt wojenny - 10.198.091
Statek kolonizacyjny - 623
Recykler - 576.701.562
Sonda szpiegowska - 9.670
Niszczyciel - 1.381.878.254
Gwiazda Śmierci - 694.899
Pancernik - 678.028
Fleet Slov - 3
Ultra transporter - 849.457
Aurora - 21.968.990


Agresor Hejter

Gwiazda Śmierci - 3.416.990

Agresor Winiu

Ciężki myśliwiec - 2.032.255
Krążownik - 55.050.379
Okręt wojenny - 37.488.271
Niszczyciel - 477.290.739
Gwiazda Śmierci - 1.727.396
Pancernik - 44.172.304
Aurora - 50.000

Agresor makler

Okręt wojenny - 1.018.174.110
Niszczyciel - 192.718.226
Pancernik - 278.097.701

Agresor Dymek

Okręt wojenny - 67.363.833
Niszczyciel - 97.321.575

Agresor fazi2007

Ciężki myśliwiec - 2.853.082
Okręt wojenny - 337.260.879
Niszczyciel - 215.670.269
Pancernik - 95.217.181

Agresor Hejter

Ciężki myśliwiec - 863.845
Okręt wojenny - 279.715.239
Niszczyciel - 122.242.046
Pancernik - 70.087.603

Agresor makler

Krążownik - 45.253.993
Obrońca avatar

Gwiazda Śmierci - 694.899
Aurora - 17.378.800




The Bomb Has Been Defused!
COUNTER-TERRORIST WIN



Bitwa zakończyła się remisem. Floty wracają na swoje planety!.

Agresor stracił 58.909.545.020.000 jednostek.
Obrońca stracił 204.042.363.729.300 jednostek.
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 84.586.478.891.100 Metal i 58.373.214.015.000 Kryształ.
Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 20% (1.429.596.929%)
I dobiteczka również w teamie, DZIĘKUJEMY DOBRANOC
  • 9


#87797 [PA] PRZECIW ASTATOM vs. [Chin] Chaos Incorporated

Napisane przez spieriz w 28 czerwiec 2012 - 11:18

z tym uczeniem się to spaliłeś, bo jutro koniec roku szkolnego :)
a na dodatek weekend jest. :)
  • 9


#87795 [PA] PRZECIW ASTATOM vs. [Chin] Chaos Incorporated

Napisane przez spieriz w 28 czerwiec 2012 - 11:15

mamy 47 członków i będzie mniej niedługo.
brak czasu sojuszników?
zdążyłeś w 5 minut się wszystkich zapytać?
  • 9


#87790 [U6] [PA] PRZECIW ASTATOM vs. [Chin] Chaos Incorporated

Napisane przez spieriz w 28 czerwiec 2012 - 11:05

W imieniu założyciela sojuszu - Hejtera - wypowiadam wojnę sojuszowi Chaos Incorporated.

1.Tag i pełna nazwa sojuszu wypowiadającego wojnę i sojuszu, któremu wojna jest wypowiadana.
[PA] PRZECIW ASTATOM vs. [Chin] Chaos Incorporated

2.Tagi i pełna nazwa wszystkich sojuszy dołączających się w trakcie trwania wojny wraz z datą i stroną, po której się opowiadają: [w przypadku braku takowych pole pozostanie puste]
-

3.System liczenia:
- na podstawie ilości straconych jednostek (mam nadzieję, że chodzi o stracone jednostki surowców, które znajdują się na dole RW)

4.Warunki zakończenia wojny:
-próg, którego osiągniecie przez jedną ze stron jest równoznaczne z wygraniem i tym samym zakończeniem wojny;
1.000.000.000.000.000 jednostek.
- data, do której prowadzone są działania wojenne. Po upływie wyznaczonego terminu należy podliczyć straty uzyskane ze wszystkich zamieszczonych raportów wojennych i na tej podstawie wyłonić zwycięzcę.
15.07.2012r. godzina 21.30.

5.Minimalny próg raportów liczących się do wojny jest ustalany przez sojusz przed przystąpieniem do działań wojennych i musi znaleźć się w deklaracji wypowiedzenia wojny.
50.000.000.000 straconych jednostek po jednej ze stron.

W przypadku akceptacji wojny, rozpocznie się ona 30.06.2012r. godzina 20.00.

zapomniałem o czymś?
  • 9


#87222 Planety wielkość/temperatura

Napisane przez Catalyst w 23 czerwiec 2012 - 11:12

Ostatnia aktualizacja 20.09.2017

 

Dużo osób nie wie gdzie szukać tematów dotyczących wielkości czy temperatury planet dla tego powstał ten temat.

Wielkość Planet

1) 220
2) 250
3) 300
4) 340
5) 390
6) 420
7) 460
8.) 390
9) 340
10) 310
11) 280
12) 250
13) 220
14) 190
15) 160


Temperatura Planet

Pozycja 1-3:

losowanie od 0 do 100
Temperatura min = wynik losowania
Temperatura max = wynik losowania + 40

Pozycja 4-6:

losowanie od -25 do 75
Temperatura min = wynik losowania
Temperatura max = wynik losowania + 40

Pozycja 7-9:

losowanie od -50 do 50
Temperatura min = wynik losowania
Temperatura max = wynik losowania + 40

Pozycja 10-12:

losowanie od -75 do 25
Temperatura min = wynik losowania
Temperatura max = wynik losowania + 40

Pozycja 13-15:

losowanie od -100 do 10
Temperatura min = wynik losowania
Temperatura max = wynik losowania + 40

 

Dużo osób nie wie gdzie szukać tematów dotyczących wielkości czy temperatury planet dla tego powstał ten temat.

Uniwersum 8 (wartości z przeszłości):

1) 240

2) 260

3) 280

4) 300

5) 320

6) 350

7) 370

8.) 350

9) 320

10) 300

11) 290

12) 280

13) 270

14) 260

15) 250


  • 9


#70315 Ujednolicony System Prezentacji Wyników Ekspedycji

Napisane przez Iac w 10 grudzień 2011 - 20:07

Poniżej przedstawiam Ujednolicony System Prezentacji Wyników Ekspedycji, w skrócie USWE. Zrobienie jego zajęło mi ponad 7 godzin, mam nadzieje, że Wam się spodoba. System służy do pokazywania wyników ekspedycji w sposób spójny i jednolity. Pozwoli to także ukrócenie wszelkiego rodzaju postów typu "moje wyniki ekspecyji są podejrzanie złe - chyba Deusx mnie nie lubi".

Chciałem również w tym miejscu serdecznie podziękować użytkownikom Neriel i LEON za cenne uwagi!!!

Opis Systemu:

Jedyne co musimy zrobić to uzupełnić właściwe zmienne:

PTE: pole N33
Ilość slotów: pole N34
Ilość szperaczy: pole N35


Następnie system nam wyliczy procentowe wyniki ekspedycji, a także zyski. Zakup statków nie jest traktowany jako koszt. W przypadku komet i klonów liczony jest ich stosunek. Jeśli mamy więcej klonów Sytem wyświetli 0 - przyjmujemy założenie Neriela, że statków nie demontujemy, jeśli większa jest ilość komet liczy kwotę potrzebną do zbudowania odpowiedniej ilości szperaczy. W przypadku dodatków System nie liczy ilości deuteru uzyskanej z zakupu surowców - również uwaga Neriela.


Jeśli mamy zapisane wyniki z poprzednich ekspedycji możemy użyć uproszczonego Systemu.

W załączeniu 3 tabele: Pusty wzór, poprawnie wypełnioną tabelę z uzyskanymi wynikami oraz System uproszczony. Oczywiście najlepsze i najbardziej prawdopodobne wyliczenia uzyskamy mając ponad 100 ekspedycji.

Czysty wzór:
http://ogam.net.pl/downloads/USWE.rar

Poprawnie uzupełniony wzór:
http://ogam.net.pl/d...oads/USWE_U.rar

System uproszczony:
http://ogam.net.pl/d...ds/USWE_UPR.rar

A oto wyniki ekspedycji: (System wskazuje co należy skopiować na forum)

Liczba ekspedycji: 150

Ile % Ile % wg wzoru
Deuter 57% 60%
Tryt 10% 10%
Dodatki 1% 1%
Geolog 1% 1%
Klon 5% 5%
Kometa 4% 5%
Dziura 2% 3%
Nic 20%

ZYSKI:

Co Ile Zysk w deuterze
Deuter (86) 23 220 000 000 000
Klon-kom (1) 0
Dziura (3) -7 875 000 000 000
Suma 15 345 000 000 000

Tryt 27 942
Dodatki 3
Geolog 7 dni
  • 9


#98689 Winiu [ SS] vs. GazowanySmalec [AlieN]

Napisane przez Brasilass w 14 listopad 2012 - 22:15

Gratulacje sojuszniku :)

Winiu SZO
i nie spinaj sie tak , bo choć by nawet kupił te surowce , choć wiem że sam je uzbierał to jak by nie patrzeć dostałeś w du** i powinieneś się z tym pogodzić z godnością :)

Jeszcze raz graty :)
  • 8


#93329 Historia Ogam - By Knopers (część 1)

Napisane przez Knopers7 w 02 wrzesień 2012 - 12:10

Witam wszystkich, nudziło mi się i dostałem taką myśl, by napisać taką historię OGam, kiedyś kwitł handel i był pokój, czemu, to zostało przerwane ? Dowiedz się !


Część pierwsza - Nieznane zagrożenie

Kiedyś układ, gdzie kwitł handel, a ludzie żyli w pokoju, ale z czasem, to się zmieniło, handel zmienił się w rabunek, a pokój w nieustającą wojnę.

Dowiedz się więcej o świecie, w którym przebywasz...

Za czasów pokoju, ludzie zajmowali się handlem przede wszystkim, bez troską produkcją różnych dziwnych wynalazków i rozwojem nowej zaawansowanej technologii, którą można było dobrze sprzedać lub wykorzystać do celów poznawania, nie znanej dotychczas części galaktyki.
Czasy, to odległe od nas, tak szybko ludzie się rozwijali, że potrafili swobodnie przemieszczać się po kosmosie, ale żądza ludzka nie ma granic.... chcąc osiągnąć więcej, mieć więcej, zaczęli tworzyć sztuczne księżyce, na których stawiano Teleportery, pierwsze wersje tak były nie doskonałe jeszcze, gdy uruchamiano Teleporter księżyc w momencie się rozpadał.
Tworząc co chwilę nowe, bardziej zaawansowane księżyce i teleportery, do pewnych zadań ludzie nie mogli się przystosować, próbując dotrzeć do tej doskonałości, ludzie zaczęli produkować potężne roboty, jak i te mniejsze, które zastąpiły całkowicie ludzi w pracy.

Z taką techniką, wydawało się, że tak doskonałość jest na wyciągnięcie ręki już...Tak minęło sporo czasu, aż udało się !
Powstał gotowy i sprawdzony Teleporter w dużej tajemnicy przed wszystkimi w tym układzie.

Aż wreszcie nadszedł czas sprawdzenia nowej technologii, nie spodziewali się jakie, to skutki może przynieść... Bliźniaczy teleporter został umieszczony setki mil świetlnych stąd, taki odcinek był niczym przy napędach, które obsługiwały pojazdy.
Po uruchomieniu pierwszego teleporteru obok planety na księżycu, zdziwienie było gigantyczne co się stało... natychmiast po załączeniu go coś się ukazał, coś bardzo nie pożądanego i nie oczekiwanego...

Nieznana flota kosmiczna, kolosalne statki i straszne ilości ich zaczęły napływać z innego świata do tego.
Tutaj w tym świecie trwał pokój, wydawało się, że tak jasna była tutaj sytuacja, że nie odczuwał nikt potrzeby tworzenia obronnych wież w dużych ilościach ani statków wojennych, systemy obronne były tak nie doskonałe, od dawna nie używane, że nie potrafiły przebić osłony przeciwnika.

Główny admirał floty, obronnej całej galaktyki był na planecie, jego szwadron statków bojowych i stacji dowodzących był kawałek stąd, rozkazał atak tuż po tym jak nieznane statki potencjalnego wroga otwierając ogień, masakrowały planetę.

systemy obronne nie potrafiły nic tu zdziałać, były nie używane i przestarzałe, a flota nie dała rady się wzbić, jeszcze na planecie została zniszczona i rozgromiona do zera...
Admirał próbując wywołać anonimowego napastnika w końcu wezwanie do zaprzestania ostrzału, zamieniło się w puste błaganie... Statki wroga bez namiętniej kruszyły powoli planetę, ostatecznie admirał przeklnął ich i rozpoczął procedurę wojenną swojego szwadronu i wzywając do tego wszystkie kolonie, gdyż był zawarty pakt pokojowy, w razie czego musiały się stawić do obrony lub pomocy, floty sąsiednie.
Opanowanie admirała kończyło się, rozpaczliwie zaczął wzywać pomocy, ale usłyszał tylko NIE, wszyscy odmówili mu pomocy, a szwadron nie dał rady dotrzeć na miejsce... zamarł na chwilę, myśląc, że na ewakuacje jest za późno, planeta była otoczona i rozpadała się powoli.

Nagle.. Krzyki, wybuchy ucichły w momencie, Admirał podszedł do okna w wieży kontrolnej lotów i ujżał coś, co zamroczyło i zmroziło mu krew w żyłach, Nie wyobrażalnie wielka stacja bojowo-dowodząca, piękno i strach zarazem, stacja wielka jak księżyc, porównywana do mniejszych planet...
Stacja obracając się w stronę księżyca, wypuściła promień w jego kierunku, promień wbił i po chwili księżyc zaczął się żarzyć i iskrzyć jak węgielek wyciągnięty z ogniska.

Nie wierząc w to, co widzi, ogarnął go strach, zdążył tylko ostrzec swój szwadron przed tym co tutaj jest i pozdrowić załogę... Ku jego największej rozpaczy, wielka platforma obróciła się w stronę planety.
W oczach admirała zmoczonych od lekkich łez, które nigdy wcześniej nie widziały czegoś takiego, takiej katastrofy masowej na planecie, pojawiło się jasne światło, powiększało się z dużą prędkością, aż zamknęło oczy wszystkim na tej planecie...
Po tych wydarzeniach, flota dowodzona niegdyś przez admirała, zebrała się nie daleko tej katastrofy, widząc wszystko z daleka, sposobiła się do otwartej bitwy, czy z powodzeniem ?

...700 tysięcy okrętów wojennych, wyposażonych w działa bojowe o dużej sile rażenia i 1 tysiąc stacji dowodzących czekało już na wroga, jedyna zasłona między chaosem, a wolnym handlem i rozwojem...


CDN.


Twórcze czy nie, naszła mnie ochota żeby coś takiego napisać, będzie dalsza części jeżeli komuś się spodoba.

Pozdrawiam Wszystkich z Ogam, szczególnie Uni 6 :)

Knopers - wszelkie prawa autorskie zastrzeżone :D
  • 8


#87791 [PA] PRZECIW ASTATOM vs. [Chin] Chaos Incorporated

Napisane przez spieriz w 28 czerwiec 2012 - 11:06

Temat do spamu na temat wojny.
  • 8


#129247 Zwiastun OGam

Napisane przez Gość w 05 wrzesień 2014 - 12:06

Witam,

Chciałbym Wam przedstawić moje najnowsze dzieło - Zwiastun OGam.

Jeśli będzie potrzeba umieścimy go na stronie logowania, lub wykorzystamy do promocji gry.


  • 12