Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osłona słabych graczy

gracz słaby osłona

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pocikola

Pocikola

    Stary mędrzec

  • Użytkownik
  • 587 postów
    • Online: 10d 12h 56m 59s
  • Uniwersum:5

Napisano 07 wrzesień 2017 - 13:15

Witajcie

 

Czytam i widzę, że macie problem z nowymi graczami, którzy nie mogą się rozwijać przy gigantach. Pomysł jest taki

 

Gdy u agresora ilość pkt 5 % za flote stanowi 100 % u obrońcy nie może go atakować. Powoduje to, że gracz ten jest chroniony,

 

przykład mamy 10.000.000.000 ow a ja mam tylko 500 000 000 to ten gracz nie może mnie zatakować bo jestem dla niego za słaby.

 

Gra zyska na wartości bo zmienia się agresor, ten jest dla nas nie osiągalny ale inni są i robi się kilka płaszczyzn, nie ważne ze uni ma 3 lata gra bedie działać tak samo bo top 1 floty nie zatakuje wtedy top 200 i nizej. Kazdy ma swojego godnego przeciwnika.


  • 0

#2 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 07 wrzesień 2017 - 14:53

ochronę słabych graczy trzeba nieco bardziej przemyśleć niż dać taki prosty warunek - Twoja propozycja uniemożliwia np. farmienie top1 przez top2, jeżeli ten pierwszy ma samo eko a drugi flotę ;) trzeba jednocześnie uwzględnić wszystkie czynniki, czyli ranking ogólny, budynki, flotę i obronę. Nie można się ograniczyć do jednego kryterium.

 

Już lepszym by było, gdyby był warunek np. gracz ma mniej niż 10% punktów za flotę oraz mniej niż 30% wszystkich punktów czy coś takiego ;)


  • 1

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#3 Ap0calipto

Ap0calipto

    Paź

  • Użytkownik
  • 32 postów
    • Online: 14d 2h 32m 38s
  • Nazwa z gry:Ap0calipto
  • Uniwersum:9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 16:09

ochronę słabych graczy trzeba nieco bardziej przemyśleć niż dać taki prosty warunek - Twoja propozycja uniemożliwia np. farmienie top1 przez top2, jeżeli ten pierwszy ma samo eko a drugi flotę ;) trzeba jednocześnie uwzględnić wszystkie czynniki, czyli ranking ogólny, budynki, flotę i obronę. Nie można się ograniczyć do jednego kryterium.

 

Już lepszym by było, gdyby był warunek np. gracz ma mniej niż 10% punktów za flotę oraz mniej niż 30% wszystkich punktów czy coś takiego ;)

 To nie buduj floty za 50bln pkt i będziesz mógł farmić innych.


  • 0

#4 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 07 wrzesień 2017 - 16:47

to po co mam farmić skoro nie mogę za to zbudować floty? ;D


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#5 Ap0calipto

Ap0calipto

    Paź

  • Użytkownik
  • 32 postów
    • Online: 14d 2h 32m 38s
  • Nazwa z gry:Ap0calipto
  • Uniwersum:9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 17:16

Dlaczego nie możesz? Staw sobie flotę i niech stoi, bo nikt nie będzie się próbował bić, trzeba mieć umiar w tym co się robi.


  • 0

#6 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 07 wrzesień 2017 - 17:57

nie rozumiesz chyba tego co próbuję Ci powiedzieć ;)

 

jeśli chcę grać flotą, to muszę mieć ją dużą aby polować na inne duże floty.

aby mieć za co polować muszę farmić i złomować innych.

nie mogę farmić innych, jeżeli będzie blokada tego typu, bo nie mogę zaatakować gracza top1 który nie ma floty.

nie mogę farmić graczy z flotą, bo oni nie mają eko tylko flotę.

w efekcie nie mogę farmić nikogo i nie mam za co latać.

 

w takim bardzo dużym uproszczeniu, proszę nie czepiać się szczegółów.

 


trzeba mieć umiar w tym co się robi.

 

bez znaczenia czy postawię flotę z umiarem czy nie, czy będzie to 100kk OW czy 1000kkk OW, tak czy inaczej kilka satelit gracza top1 eko będzie stanowiło baaaardzo maleńki ułamek punktów za flotę tych co ja mam ;)

blokada tylko na punkty za flotę jest bezsensowna ponieważ zablokuje większość możliwości ataku na innych graczy.


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#7 Pocikola

Pocikola

    Stary mędrzec

  • Użytkownik
  • 587 postów
    • Online: 10d 12h 56m 59s
  • Uniwersum:5

Napisano 08 wrzesień 2017 - 08:16

spieriz to ty nie rozumiesz i głupio tu komentujesz, jak top 1 nie moze atakować top 2 to znaczy że jesteś dla niego za silny ogarniasz ? czy ci to narysować ?

 

Jak twoja flota 5 % stanowi 100 % innego gracza lub wiecej, to znaczy że to nie gracz dla ciebie bo tylko ty masz frajde a ktoś nie ma szans.

Moj pomysł wyklucza takie przypadki, że ktoś robi flote i robi bez zastanowienia, i ma flote wiekszą niz cały uni razem, chce niech robi, ale nie bedzie nikogo atakować... wiec i przyblokuje budowe floty, to temat zastępczy zamiast osłabienia banku. Flota/Ekowcy 1:1


  • 0

#8 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 08 wrzesień 2017 - 11:09

Szanowny Pocikola,

 

zdaje się, że rozumiem zdecydowanie więcej niż Ty, a Ty sam nie czytasz moich postów ze zrozumieniem.

Nie chodzi mi o sytuację w której top1 nie może atakować top2 bo jest zbyt silny, bo zgadza się, taka sytuacja może wystąpić i jest to naturalne.

Chodzi mi o sytuację, w której top2 nie może zaatakować top1, bo top1 ma same punkty za budynki a top2 za flotę. Same satelity to zdecydowanie mniej niż 5% punktów za flotę jakiegoś flociarza, więc nie można nawet go farmić.

Powiem więcej - takiego gracza nikt nie będzie mógł zaatakować, nawet ktoś z top500, ponieważ jego kilka transporterów będzie miało zdecydowanie więcej punktów niż parę satelit gracza top1 eko.

 

Przykładowe liczby:

zakładając, że na planetę trzeba 50 000 satelit, gracz eko ma 21 satelit, to blokada będzie załączona, gdy będziemy mieli zbudowane więcej niż 741 626 Ultra Transportery.

Taka ilość transporterów pozwala na jednorazowe przewiezienie 111 243 900 000 surowca, co odpowiada około 14,8% dziennego wydobycia jednej planety mocno rozwiniętego gracza eko, z kopalniami na poziomie 75/64/73.

Czyli jednym lotem możemy zgarnąć 0,699% dziennego wydobycia jaki jeden silny gracz eko nam może dostarczyć ;)

 

Warto jeszcze zaznaczyć, że nie możemy latać jednocześnie na kilku graczy przywożąc te 111 243 900 000 surowca jednorazowo z każdej planety, ponieważ aby latać na kilku graczy jednocześnie potrzebujemy więcej transporterów, a w momencie w którym zbudujemy więcej transporterów, załączy się blokada i już nie zaatakujemy nikogo z graczy eko.

 

Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci nieco temat i teraz jest on dla Ciebie zrozumiały.

 

z wyrazami szacunku,

spieriz

 

 

@EDIT

 

PS: podane wartości są przy nieaktywnym geologu, jeżeli go włączymy to odpowiednio możemy zgarnąć 7,4% dziennego wydobycia z jednej planety, lub 0,3494% całości. :)


Użytkownik spieriz edytował ten post 08 wrzesień 2017 - 11:12

  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#9 Dagger157

Dagger157

    OGam Team

  • J.Admin
  • 823 postów
    • Online: 106d 19h 12m 45s
  • Nazwa z gry:Dagger157
  • LokalizacjaForum :>

Napisano 08 wrzesień 2017 - 13:37

Zgadzam się z przedmówcą.

 

Nie wiem czy z biorąc pod uwagę punkty za budynki nie będzie dalej takich komplikacji. Może wywalmy satelity słoneczne i transportery z punktów za flotę? Niech się liczą do ogółu, ale jako coś innego. To ani nie lata agresywnie (satelity), ani nie jest mega bojowe (transportery).


  • 0

#10 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 08 wrzesień 2017 - 14:05

Dagger, proponuję rozwiązanie które napisałem wyżej, czyli ochrona jest gdy mamy mniej niż 10% punktów ogólnych oraz 10% punktów za flotę ;) to powinno rozwiązać problem.

 

Wyłączenie satelitów i transporterów z rankingu flot nie wpłynie na rozwiązanie tego problemu, tylko zapewni absolutną nietykalność graczy bez floty (przy pomyśle pocikoli), bo gracz eko będzie miał 0 punktów za flotę, więc nawet jak zbuduję 1 UT to będę mieć zdecydowanie więcej niż 20x gracza który ma 0 ;D


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#11 nebu

nebu

    Stary mędrzec

  • Operator
  • 651 postów
    • Online: 117d 3h 32m 2s
  • Nazwa z gry:nebu
  • Uniwersum:7
  • LokalizacjaRuda Śląska

Napisano 08 wrzesień 2017 - 15:40

Dagger, proponuję rozwiązanie które napisałem wyżej, czyli ochrona jest gdy mamy mniej niż 10% punktów ogólnych oraz 10% punktów za flotę ;) to powinno rozwiązać problem.
 
Wyłączenie satelitów i transporterów z rankingu flot nie wpłynie na rozwiązanie tego problemu, tylko zapewni absolutną nietykalność graczy bez floty (przy pomyśle pocikoli), bo gracz eko będzie miał 0 punktów za flotę, więc nawet jak zbuduję 1 UT to będę mieć zdecydowanie więcej niż 20x gracza który ma 0 ;D

Czy w takim przypadku warunki a)10% pkt ogólnych i b)10% pkt za flotę muszą byc spelnione łacznie czy wystarczy spełnienie jednego z nich? Jesli łacznie to lepiej uzyc łacznika "i" gdyż życie "oraz" może oznaczać, że wystarczy by wystapił jeden z warunków.☺
  • 0

af686abe648b.gif

[color=#336600;]Operator uni 5[/color]


#12 Dagger157

Dagger157

    OGam Team

  • J.Admin
  • 823 postów
    • Online: 106d 19h 12m 45s
  • Nazwa z gry:Dagger157
  • LokalizacjaForum :>

Napisano 08 wrzesień 2017 - 17:07

Dagger, proponuję rozwiązanie które napisałem wyżej, czyli ochrona jest gdy mamy mniej niż 10% punktów ogólnych oraz 10% punktów za flotę ;) to powinno rozwiązać problem.

 

Wyłączenie satelitów i transporterów z rankingu flot nie wpłynie na rozwiązanie tego problemu, tylko zapewni absolutną nietykalność graczy bez floty (przy pomyśle pocikoli), bo gracz eko będzie miał 0 punktów za flotę, więc nawet jak zbuduję 1 UT to będę mieć zdecydowanie więcej niż 20x gracza który ma 0 ;D

Tak, masz rację. Teraz to, co napisałem, wydaje mi się troszkę bez sensu. 

 

 

Czy w takim przypadku warunki a)10% pkt ogólnych i b)10% pkt za flotę muszą byc spelnione łacznie czy wystarczy spełnienie jednego z nich? Jesli łacznie to lepiej uzyc łacznika "i" gdyż życie "oraz" może oznaczać, że wystarczy by wystapił jeden z warunków.☺

"i" i "oraz" są równoważne. Gdyby było "lub" to wtedy mamy jedno do wyboru. Warunki wyżej muszą być jednocześnie spełnione.


  • 0

#13 Pocikola

Pocikola

    Stary mędrzec

  • Użytkownik
  • 587 postów
    • Online: 10d 12h 56m 59s
  • Uniwersum:5

Napisano 09 wrzesień 2017 - 17:24

Jeszcze raz napisze,

 

Jak gracz top2 ma flotę ktorej 5 % stanowi 100 % gracza top 1 to nie możesz go atakować bo jest dla Ciebie za słaby, zroooozum to. To nie gracz wtedy dla Ciebie bo nie może się obronić bo nie ma floty, nie ważne ze jest top 1, jest za słaby jak chodzi o flote. koniec nie bede 10 razy pisał to samo jak nie rozmiecie


  • 0

#14 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 09 wrzesień 2017 - 18:21

skoro jest wyżej ode mnie w rankingu to chyba nie jest za słaby ;)

a jeśli jest, to mi wyjaśnij w jaki sposób mogę kogokolwiek farmić, skoro mam flotę top1 a ekowcy są "za słabi" abym mógł ich farmić.

 

ale chyba nie rozumiesz z jakimi ograniczeniami się wiąże Twoja propozycja ;)

no chyba że grasz eko i chcesz sobie zapewnić absolutna nietykalność ze strony kogokolwiek, tak że nikt Cię nawet nie sfarmi, to wtedy rozumiem Twój punkt widzenia. :)


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#15 Skuzi

Skuzi

    Nawiedzony Lucyfer

  • Użytkownik
  • 422 postów
    • Online: 72d 4h 57m 50s
  • Gadu-Gadu:6352891
  • LokalizacjaKępice

Napisano 09 wrzesień 2017 - 19:41

Skoro taki z tym problem to może bez dziwnych wyliczeń a prostotą. Poprzez miejsce 1-100, 101-200. I mamy dla każdego zrozumiałą sytuację. Liczenie dla każdego osobno pkt czy to wyżej czy to niżej mija się trochę z przejrzystością gry.


  • 0

#16 Fin

Fin

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 23 postów
    • Online: 12h 32m 3s
  • Nazwa z gry:Fin
  • Uniwersum:U8, u9

Napisano 05 październik 2017 - 22:39

Na start np przez pierwszy/e miesiąc/e nowi mogliby mieć auto-bank (np automatyczna wpłata co godzinę) bez prowizj (wyłączany automatycznie przy braku aktywności >4dni bez wł urlopu). Dodatkowo przy braku aktywności >14dni surówka z banku automatycznie wypłacana na planetę. Ochrona obowiązywałaby 1-3 miesięcy lub do osiągnięcia np top500 do tego co pierwsze wystąpi. Nie lepsza taka "ochrona" ?
  • 0

#17 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2440 postów
    • Online: 190d 22h 27m 29s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 06 październik 2017 - 16:08

a co w jaki sposób ma to niby chronić?

 

zbuduję flotę top70 a i tak top1 mi ją rozwali bo nie będzie innej ochrony, a automatyczna wpłata do banku mi niespecjalnie w tym pomoże ;)


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych