Skocz do zawartości


Zdjęcie

Oficjalny plan działań - wrzesień 2017

Odbudowa OGam.net.pl plan działań gra zmiany nowości

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 18:14

Witam serdecznie!

 

Realizując plan odbudowy serwisu poprosiliśmy was o zaproponowanie różnych pomysłów czy zmian, sami oczywiście też wzięliśmy w tym udział. Reasumując i analizując rozmowy przechodzimy do dalszego etapu, etapu drugiego.

 

Etap drugi to wprowadzanie zmian na żywo na specjalnie do tego celu stworzonym (tymczasowym) testowym uniwersum, na którym rejestrować będzie można się już od jutra!

 

Zmiany, jakie będziemy wprowadzać nie będą ostateczne, a testowe i omawiane wspólnie. W razie kilku możliwych opcji będziemy przeprowadzać ankiety, której wynik będzie stanowił werdykt. Wszelkie zmiany będą już zawarte na nowym uniwersum!

 

 

Jakie zmiany będą wprowadzane?

 

Nowy sojusz

Całkowicie nowy system sojuszów (http://forum.ogam.ne...onowane-zmiany/)

 

Ograniczenie banku

Zmiany w newralgicznym punkcie gry, nie będziemy go likwidować, a jedynie lekko ograniczać. Chodzi tutaj o zmuszenie gracza do inwestowania części surowca (np.10, 20%) we flotę, obronę bądź ekonomię planety poprzez różne ograniczenia bądź wymuszenia.

Rozmowy na temat banku trwają w temacie: http://forum.ogam.ne...pic/21521-bank/ i żadna oficjalna decyzja nie zapadła.

Handlarz

Czy nie lepiej, jak cena surowca jest ustalana obecną sytuacją rynkową? Gracze sami będą ustalać przelicznik surowca na własnej giełdzie (kopia giełdy trytu). Oczywiście aby przeciwdziałać oszustwom zawsze istnieje sztywny limit kursu +- od obecnie średniego (tak jak na giełdzie trytu)

 

Technologie

Bardzo świeży, lecz trafiony pomysł. Czemu nie wykorzystać obecnych "martwych" technologii, do podnoszenia parametrów konta?

(http://forum.ogam.ne...ch-technologii/)

 

Design

Odświeżenie wyglądu niektórych zakładek, zdjęć, czcionek - ze 100% zachowaniem obecnego stylu oraz lekkości działania strony.

 

Wersja mobilna

Nie jako nagła zmiana, a z dnia na dzień będziemy coraz to kolejne elementy strony dopasowywać do gry na smartfonach.

 

Aktywny support

Ta zmiana właściwie już nastąpiła, ale w samym systemie gry będzie bardziej spójny system kontaktu, gdzie w rozmowie będą mogli uczestniczyć wszyscy SGO jako grupa, nie pojedyncza wymiana wiadomości wraz z informacjami mailowymi (na życzenie) o otrzymanej odpowiedzi.
 

(...)

 

Temat ten nie jest zamknięty i wraz z wami będziemy starać się tutaj zmieniać, dodawać nasze propozycje, zmiany. Pamiętajcie, gra jest tworzona przez was, dla was. Nie chcemy wprowadzać zmian, które będą kolidowały ze swobodną grą, a jedynie takie, które ją urozmaicą. Pamiętajcie, że wciąż ta sama receptura kiedyś się wyczerpie i trzeba korzystać z nowych inspiracji.

 

Zaraz zaraz, no dobra, chęci są, zamiary są ale kiedy to wszystko będzie? Znając życie, nigdy... :troll:

 

I tutaj mam dla was małe zaskoczenie.

Handlarz, bank, technologie, cześć designu już będą hulały na testowym uniwersum do 17 września, czyli w momencie pisania postu niecałe 10dni.

Nie jestem w stanie się określić na ten moment jak to będzie z sojuszem, ponieważ część jest bardzo zaawansowana oraz spora część nieomówiona, będzie z dnia na dzień pisany na testowym serwerze.

 

 

Test serwer

Rejestracja będzie dostępna dla każdego, na start będziemy mieli rozbudowane eko oraz spory zapas surowca do wykorzystania w banku. Będzie to swego rodzaju też mała niespodzianka dla was, bo będziecie mogli się pobawić po prostu przez jakiś czas na test serwerze przy okazji robiąc wiele dobrego, testując nowe opcje.

 

//edit: według waszych opinii banku nie ruszaliśmy.

 

Pamiętajcie, nic nie jest przesądzone, każda zmiana jest z wami omawiana.


  • 2

Dołączona grafika


#2 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2418 postów
    • Online: 183d 17h 30m 35s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 07 wrzesień 2017 - 18:22

w końcu się doczekałem ;D

bardzo ładnie opisane ;)

 

pytanko mam jeszcze, co do tematu z handlarzem (nie wrzuciłeś linka, jest tutaj http://forum.ogam.ne...1510-handlarz/)

brałeś pod uwagę problemy z równowagą surowców na uniwersum po likwidacji sztywnego przelicznika które tam opisałem? jakieś propozycje rozwiązania? bo nie możemy tego zostawić samemu sobie - całkowicie to zaburzy porządek rzeczy. Samo uwolnienie rynku jest bardzo fajne, ale trzeba w jakiś sposób przywrócić równowagę, bo bardzo szybko zacznie brakować surowców na nowym uni ;D chyba że zostawimy na testowym póki co bez zmian (tylko handlarza zmienić, resztę zostawić) i się zobaczy jak to w praktyce jest z tym teoretycznym deficytem, bo wiadomo że teoria jedno a praktyka drugie ;)

 

chyba, że nie czytałeś mojego dość długiego posta z analizą ;D to zapraszam do lektury

http://forum.ogam.ne...dlarz/?p=143405


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#3 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 18:34

Czytałem, to wyjdzie na testowym uniwersum. Możemy zawsze zostawić handlarza w obecnej formie jako dodatek, który zaoferuje gorszy kurs niż średni na giełdzie, wszystko powinno wyjść w praniu, teraz ciężko mi cokolwiek przewidzieć.


  • 0

Dołączona grafika


#4 faziee

faziee

    Sir.

  • Użytkownik
  • 762 postów
    • Online: 43d 23h 59m 28s
  • Nazwa z gry:;>
  • Uniwersum:7

Napisano 07 wrzesień 2017 - 21:26

@deusx

A kiedy nowe uniwersum  :troll:


  • 1
Dołączona grafika

#5 19rafik64

19rafik64

    Newbie

  • Użytkownik
  • 5 postów
    • Online: 3h 6m 34s
  • Uniwersum:9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 21:29

z tym bankiem to przesadziłeś żeby jakieś limity wprowadzać....


  • 0

#6 zdravko

zdravko

    Pachołek

  • Użytkownik
  • 10 postów
    • Online: 15h 16m 34s
  • Nazwa z gry:zdravko
  • Uniwersum:9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 22:00

Ja jak zacząłem grać to zostałem tu głównie ze względów na Bank, handlarz i brak PZ z obrony. Prowadzanie ograniczeń przynajmniej w pierwszych 2 zmniejszy atrakcyjność gry. Ja rozumiem konieczność zmian, ale nie na siłę.  Przede wszystkim rynkowy handlarz uniemożliwy wymianę w czasie rzeczywistnym. Tak jak jest jest dobrze.


  • 0

#7 Diboo

Diboo

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 26 postów
    • Online: 3d 5h 10m 10s
  • Nazwa z gry:Dibo
  • Uniwersum:9

Napisano 07 wrzesień 2017 - 22:22

Jak wiekszosc graczy tak i ja jestem zdania ograniczenia to jedna wielka lipa a bank to numero uno.

Kolejna sprawa to nie wiem czy te dostepne eko i spora ilosc surowca na testowym nie pozbawi wielu ochoty do gry. Dlaczego ?

To jak gra na kodach full money god mode i po godzinie sie odechciewa. A co mi tam klikne sobie flote skasuje komus moony

bo na testowym mozna poszaleć. Nie wiem czy pozniej bedzie sie komus chcialo zaczynac od zera.

Oczywiscie serwer testowy do zapoznania sie jak najbardziej za ale tylko zeby sprawdzic czy dziala i nie ma bledow


  • 0

#8 marshall

marshall

    Prorok narodów

  • Użytkownik
  • 1010 postów
    • Online: 103d 6h 28m 48s
  • Nazwa z gry:Hejter
  • Uniwersum:Universum Szatana 666
  • Gadu-Gadu:8456125
  • Tlen:.pl
  • LokalizacjaBiałystok

Napisano 07 wrzesień 2017 - 22:59

Dostalem dzisiaj maila ze mam nie aktywne konto to z ciekawosci wchodze i widze cos tu zaczeło sie dziac :D

a juz myslalem ze te forum jak i gra umarło totalnie

ale widze jakies z martwych wstanie sie robi :)

 

zobaczymy co z tego bedzie, ale czuje ze bedzie baaardzo ciezko wrocic do starej formy


  • 0

Dołączona grafika


#9 Nyczu99

Nyczu99

    Obłędny rycerz

  • Użytkownik
  • 250 postów
    • Online: 21d 7h 32m 43s

Napisano 07 wrzesień 2017 - 23:03

Jak wiekszosc graczy tak i ja jestem zdania ograniczenia to jedna wielka lipa a bank to numero uno.

Kolejna sprawa to nie wiem czy te dostepne eko i spora ilosc surowca na testowym nie pozbawi wielu ochoty do gry. Dlaczego ?

To jak gra na kodach full money god mode i po godzinie sie odechciewa. A co mi tam klikne sobie flote skasuje komus moony

bo na testowym mozna poszaleć. Nie wiem czy pozniej bedzie sie komus chcialo zaczynac od zera.

Oczywiscie serwer testowy do zapoznania sie jak najbardziej za ale tylko zeby sprawdzic czy dziala i nie ma bledow

 

Uni testowe będzie tylko na jakiś czas aby wprowadzić omawiane zmiany i je testować, dlatego taka ilość surowca itp. 


  • 0

"Szkoda że tylko na komendzie mówią ci - bestseller."


#10 Pocikola

Pocikola

    Stary mędrzec

  • Użytkownik
  • 587 postów
    • Online: 10d 12h 56m 59s
  • Uniwersum:5

Napisano 08 wrzesień 2017 - 10:40

Bank nie powinien mieć limitu, to błąd który będzie dużo kosztować, problemem Deusx nie jest to, że gracze trzymają surke w banku, tylko to że boją się ją wyjąć dlatego, że są flociarze co mają większa flotę niż całe uni razem wzięte problem w ochronie słabych graczy, przeczytaj proszę mój pomysł i też wprowadź go w życie ( pomysł z innej gry strategicznej ) ale sprawdza się doskonale. Tu też zdałby egzamin, nie bójmy się wprowadzać tego co jest dobre.

 

Link

 

http://forum.ogam.ne...zy/#entry143797


  • 0

#11 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 08 wrzesień 2017 - 17:32

Nie chcecie ruszać banku, nie będziemy go ruszać. To wasza gra, wasze decyzje, my tylko chcieliśmy go dosłownie troszeczkę ograniczyć. Jednak z drugiej strony patrząc, co da nawet te 10%? Realnie raczej nic, może lepiej zaproponować możliwość wydania tego surowca z banku w innym miejscu?


  • 0

Dołączona grafika


#12 faziee

faziee

    Sir.

  • Użytkownik
  • 762 postów
    • Online: 43d 23h 59m 28s
  • Nazwa z gry:;>
  • Uniwersum:7

Napisano 08 wrzesień 2017 - 22:36

Mimo iż zawsze byłem flociarzem, to z długo terminowych obserwacji wnioskuję, że usunięcie banku to strzał w stopę dla OGam.net.pl. Prawda jest taka, że każdy zażarty flociarz który tutaj grał i lubił tę grę wróci na stare śmieci, niezależnie od tego czy usuniecie, czy zostawicie bank. Natomiast ekowcy mogą stąd zwinąć manatki jeśli ruszycie bank, bo nie oszukujmy się, ekowcy kiszą surę na potęgę, a nie mają czasu żeby bawić się w FS'y więc odejdą poprostu z tego serwisu. Gra potrzebuje kopa jeśli chodzi o graczy (podejrzewam, że będzie z tym problem). 

WIĘC NIE USUWAJCIE BANKU.

 

ZADANIA - paradoks zadań (miały nam pomagać, tymczasem powodują ogromne przeskoki punktowe w statystykach po kilku dniach od startu uni)

 

Na nowym UNI uważam że zmianie powinny ulec zadania, które dają nam potężny zastrzyk surówki który może się przeistoczyć w hegemonię jednego gracza.. A jak? Dajmy przykład, że 3 osoby robią zadania i dostają z nich po 500kkkk deuteru, stawiają floty, jedna z nich złomuje pozostałe. Spójrzcie jak wielką teraz przewagę zyskuje nad resztą stawki, do tego zalicza kolejne zadania z %%... Inwesuje w kolejną flotę i już ma na tyle dużą przewagę że bez wahania może latać na pozostałych graczy, obawiając się jedynie podstawki. 

 

Według mnie to ogromny błąd, że zadania tak bardzo ingerują w całą rozgrywkę, brak tu płynności. Wszystko powinno być od "0" powoli budowane floty, myślę nawet że wtedy więcej osób by się skusiło na flotę, widząc że ktoś ma 100kk OW a nie 10kkk... Wizualnie to jednak odstrasza słabszych graczy, mniej doświadczonych.

 

Wyobraźcie sobie 5 dni po starcie uniwersum, pierwsze 50 osób we flocie byłoby na tyle zbliżonych punktowo, że mogłyby niemalże ze sobą rywalizować. 

 

NIE ZAWSZE CHODZI O ILOŚĆ A O JAKOŚĆ.

 

@edit

Przeczytalem post Pocikoli i on sam pisze: "tylko to że boją się ją wyjąć dlatego, że są flociarze co mają większa flotę niż całe uni razem wzięte problem w ochronie słabych graczy" A ta przewaga jest z zadań i z astatów.


Użytkownik faziee edytował ten post 08 wrzesień 2017 - 22:41

  • 1
Dołączona grafika

#13 Robin

Robin

    Paź

  • Użytkownik
  • 34 postów
    • Online: 3d 11h 35m 44s

Napisano 14 wrzesień 2017 - 15:19

Moim zdaniem zadania powinny zostać w takiej formie jakiej są, ponieważ każdy ma możliwość ich robienia w takim samym stopniu. Jak Ci się nie chce robić zadań to Twój problem.

 

CO do pozostałych zmian - cofnięcie handlarza do wolnorynkowego uwsteczni tą grę i zniechęci zwłaszcza początkujących. Ja z kumplami na pewno wyniesiemy się z tego serwera po cofnięciu tego handlarza. Tego typu handlarz to jest ogame w 2006 roku, a teraz nawet  one ma możliwość przywołania "auto" handlarza. Wy tymczasem zmierzacie z tego typu ograniczeniem do zabicia atrakcyjności tego świetnego serwera.

 

Ktoś mógłby powiedzieć -> to graj na jednym z pozostałych uni, co za problem? otóż taki problem, że na dzień dzisiejszy już świecą pustkami a jak wyjdzie nowe uni to już nikt prawie tam grać nie będzie :)


Użytkownik Robin edytował ten post 14 wrzesień 2017 - 15:24

  • 0

#14 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 18 wrzesień 2017 - 00:52

Po dłuższej walce udało się nowości wprowadzić, zapraszam do testowania i komentowania :)

Dokładne dane odnośnie działania limitów handlarza opiszę popołudniu, natomiast jeżeli chodzi o technologię to jestem otwarty na wasze propozycje odnośnie modyfikacji parametrów.


  • 0

Dołączona grafika


#15 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2418 postów
    • Online: 183d 17h 30m 35s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 18 wrzesień 2017 - 08:39

nie da się ani zalogować ani zarejestrować na uniwersum testowym


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#16 Diboo

Diboo

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 26 postów
    • Online: 3d 5h 10m 10s
  • Nazwa z gry:Dibo
  • Uniwersum:9

Napisano 18 wrzesień 2017 - 08:53

Tak walczyli z testowym ze padło na ryj
  • 0

#17 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 18 wrzesień 2017 - 14:44

Już sprawdzam o co chodzi, zaraz naprawię problem


  • 0

Dołączona grafika


#18 deusx

deusx

    Admin / programista

  • Administrator
  • 9222 postów
    • Online: 128d 13h 49m 49s
  • Nazwa z gry:deusx
  • Uniwersum:2-9

Napisano 18 wrzesień 2017 - 20:32

Uszkodzona została baza danych. właśnie trwa wgrywanie back up i za kilka godzin uniwersum testowe będzie śmigać jak nowe, przepraszam za owe problemy, na ten moment jeszcze nie wiem jaki jest powód awarii. Z powodu owej awarii na wszystkie maile odpowiem dopiero rano


  • 0

Dołączona grafika


#19 spieriz

spieriz

    Emerytowany SGO

  • Użytkownik
  • 2418 postów
    • Online: 183d 17h 30m 35s
  • Nazwa z gry:spieriz
  • Uniwersum:Uniwersum 8
  • Gadu-Gadu:2388678
  • LokalizacjaKędzierzyn-Koźle

Napisano 18 wrzesień 2017 - 22:33

wgrywanie backupu na uni testowe kilka godzin..?

 

będzie śmigać jak nowe, czyli z planowanymi zmianami czy bez? ;)


  • 0

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


#20 destiny

destiny

    Nawiedzony Lucyfer

  • Użytkownik
  • 359 postów
    • Online: 234d 9h 49m 4s
  • Nazwa z gry:Destiny
  • Uniwersum:8

Napisano 19 wrzesień 2017 - 07:20

Uszkodzona została baza danych. właśnie trwa wgrywanie back up i za kilka godzin uniwersum testowe będzie śmigać jak nowe, przepraszam za owe problemy, na ten moment jeszcze nie wiem jaki jest powód awarii. Z powodu owej awarii na wszystkie maile odpowiem dopiero rano


Dlaczego nie napiszesz, ze poraz kolejny nie dotrzymaleś obiecanego terminu i dales .... wgrywanie back up, na testowy trwa 14h? Jakos mi sie nie chce wierzyć. Do tego dziwny zbieg okoliczności ze po wprowadzonych niby zmianach których nikt nie widzial serwer odrazu padl...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Odbudowa OGam.net.pl, plan działań, gra, zmiany, nowości

Użytkownicy przeglądający to forum: 2

1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych