Skocz do zawartości


spieriz

Rejestracja: 28 sie 2011
Poza forum Ostatnio: dziś, 01:28
****-

#144997 Blokada Ataku Uni 10

Napisane przez spieriz w wczoraj, 12:08

jakbyś pytał to jak absolutnie by nie znaczyło że jesteś bobek.

 

ale z racji, że twierdzisz że ogarniasz tę grę i nie wiesz wielu podstawowych rzeczy, to znaczy że jesteś bobek ;D


  • 1


#144967 Uniwersum 10 - informacje

Napisane przez spieriz w 14 grudzień 2017 - 00:27

Neriel,

 

ale nie przypominam sobie jakiegoś starego gracza który by zanegował wszystkie propozycje zmian. W temacie sojuszu wszyscy bardzo chętnie się wypowiedzieli. Nowe zastosowania technologii również. I parę innych.

Po prostu deusxowi się nic nie chce robić i tyle, każda inna rzecz jest tylko wymówką ;) niczym więcej.

 

i nie, nie będzie nowego sojuszu do końca roku. Masz podobno trzy tygodnie wolnego, ale jeszcze nie teraz, ale do końca roku zrobisz, tylko że do końca roku zostało nieco ponad 2 tygodnie. Coś mi się tu matematyka nie zgadza.


  • 2


#144963 Uniwersum 10 - informacje

Napisane przez spieriz w 13 grudzień 2017 - 20:41

hahahahahahahhahahh

 

czyli nic się nie zmieniło, a tyle hałasu narobiłeś.

nie oszukujmy się - sojuszu nie będzie ani w tym roku, ani w przyszłym, ani nigdy.

 

nie będzie nic zrobione z bankiem, z technologiami (chyba tylko jedną zmieniłeś dla testu), "designem", wersją mobilną czy czymkolwiek innym. Jedynym aktywnym członkiem teamu jest Leonardo. U10 niczym się nie będzie różnić od poprzednich. Po jakim czasie wprowadzisz surkę za astaty? Chociaż 2 tygodnie wytrzyma? Bo nie widzę żadnych z proponowanych dodatków (oficerowie, technologie) w zamian za surowce, aby się hajs zgadzał. Więc znowu zrobisz to samo co zawsze, czyli po 2-3 tygodniach otworzysz surowce w sklepie i powiesz że "koszty, koszty, koszty", a biorąc pod uwagę że masz serwer we Francji, to pewnie te koszty się zamykają w 100zł na miesiąc.

 

to jest po prostu śmieszne i tyle w temacie. Przez 3 miesiące nie zrobiłeś nic, próbujesz przerzucić winę że na graczy, że "większość woli zostać przy obecnej formie gry", bo po prostu nie chce Ci się nic zmieniać. Znowu same puste słowa, no ale na co ja liczyłem ;) IWNF miał rację.


  • 2


#144078 Oficjalny plan działań - wrzesień 2017

Napisane przez spieriz w 29 wrzesień 2017 - 19:36

zgadzam się, badania w początkowej fazie rozwoju są tak samo upierdliwe jak budynki, a do nich kolejka jest :)

również popieram wprowadzenie kolejki do badań, chociażby na 3 miejsca.


  • 1


#144074 Oficjalny plan działań - wrzesień 2017

Napisane przez spieriz w 29 wrzesień 2017 - 18:35

najważniejszą zmianą jaką wszyscy chcieli od zawsze, to wywalenie surowców/floty/obrony ze sklepu. cała reszta to tylko małe dodatki mające umilić grę ;) no i sojusz o którym już dawno wiadomo że w wersji obecnej nadaje się tylko do tego aby do niego należeć


  • 1


#143992 Bumble vs spieriz (1.681.452.285.354.278%) - rekord OGam

Napisane przez spieriz w 21 wrzesień 2017 - 17:14

z pozdrowieniami dla serwera testowego ;D

 

 

Starcie flot z:  21-09-2017 18:11:37.

Agresor Bumble

Lekki myśliwiec - 6.088.372.036.861.525
 Krążownik - 50.000.000.002.913
 Okręt wojenny - 900.000.000.000.000
 Bombowiec - 1.095.697.629.518.940
 Niszczyciel - 416.950.791.007.188
 Pancernik - 556.877.485.881.137
 Aurora - 108.084.300.921.932


Obrońca owca
Recykler - 43.745.989.817.455
 Sonda szpiegowska - 195
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.620.479.711.810
 Wyrzutnia rakiet - 106.820.122.999.595.824
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Krążownik - 25.810.123.648.146
 Okręt wojenny - 726.562.001.537.798
 Bombowiec - 970.604.998.003.214
 Niszczyciel - 384.494.836.428.888
 Pancernik - 480.803.779.249.277
 Aurora - 108.084.300.921.932


Obrońca owca
Recykler - 43.122.891.397.042
 Sonda szpiegowska - 117
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.620.479.711.810
 Wyrzutnia rakiet - 73.010.695.065.455.280
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Okręt wojenny - 310.911.410.094.163
 Bombowiec - 565.219.299.112.998
 Niszczyciel - 275.002.180.508.518
 Pancernik - 258.777.402.648.617
 Aurora - 108.084.300.921.932


Obrońca owca
Recykler - 42.376.635.836.901
 Sonda szpiegowska - 62
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.620.479.711.810
 Wyrzutnia rakiet - 43.041.198.186.512.344
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Okręt wojenny - 68.773.360.331.219
 Bombowiec - 235.673.484.704.121
 Niszczyciel - 165.681.196.179.415
 Pancernik - 93.425.862.221.187
 Aurora - 108.084.300.921.932


Obrońca owca
Recykler - 41.577.721.352.256
 Sonda szpiegowska - 31
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.606.717.672.228
 Wyrzutnia rakiet - 24.962.995.958.606.424
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Niszczyciel - 39.765.287.678.718
 Aurora - 107.369.381.093.250


Obrońca owca
Recykler - 40.784.755.572.044
 Sonda szpiegowska - 16
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.588.464.983.103
 Wyrzutnia rakiet - 20.974.138.769.317.348
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Aurora - 82.365.010.757.334


Obrońca owca
Recykler - 40.175.615.966.644
 Sonda szpiegowska - 10
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.588.464.983.103
 Wyrzutnia rakiet - 18.577.000.249.647.304
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640


Agresor Bumble

Aurora - 82.365.010.757.334


Obrońca owca
Recykler - 40.175.615.966.644
 Sonda szpiegowska - 10
 Gwiazda Śmierci - 1.861.854.576.141
 Pancernik - 400.000.000.000.000
 Fleet Slov - 2.730.000.000.000.000
 Szperacz - 46.588.464.983.103
 Wyrzutnia rakiet - 18.577.000.249.647.304
 Działo jonowe - 22.756.496.771.276.640




Bitwa zakończyła się remisem. Floty wracają na swoje planety!.

Agresor stracił  315.162.680.718.697.496.576 jednostek.
Obrońca stracił  176.573.535.208.752.021.504 jednostek.
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 106.135.564.009.922.740.224 Metal i 62.009.664.525.505.044.480 Kryształ.
Prawdopodobienstwo powstania ksiezyca: 20% (1.681.452.285.354.278%)

 


  • 1


#143755 Osłona słabych graczy

Napisane przez spieriz w 07 wrzesień 2017 - 14:53

ochronę słabych graczy trzeba nieco bardziej przemyśleć niż dać taki prosty warunek - Twoja propozycja uniemożliwia np. farmienie top1 przez top2, jeżeli ten pierwszy ma samo eko a drugi flotę ;) trzeba jednocześnie uwzględnić wszystkie czynniki, czyli ranking ogólny, budynki, flotę i obronę. Nie można się ograniczyć do jednego kryterium.

 

Już lepszym by było, gdyby był warunek np. gracz ma mniej niż 10% punktów za flotę oraz mniej niż 30% wszystkich punktów czy coś takiego ;)


  • 1


#143455 Astaty

Napisane przez spieriz w 27 sierpień 2017 - 17:14

Odwieczny temat, czyli likwidacja surowców za astaty.

Niemalże każdy gracz by tego chciał, lecz póki co nie było to możliwe. Ostatnimi dniami deusx zadeklarował, że chce odbudować projekt nie dla zarobku, tylko dla graczy. Oznacza to, że jedyne pieniądze jakie są potrzebne, to te na utrzymanie serwera - nic poza tym. Myślę, że w tych okolicznościach główny postulat może zostać zrealizowany - likwidacja surowców w sklepie (na nowym uni). Ale trzeba by coś zrobić, aby zwiększyć nieco wpływy, aby na pewno starczyło na serwer.

 

 

 

Propozycje są już zawarte w innych tematach, ale tutaj je podsumuję:

 

- oczywiście standardowe pakiety oficerów, które są dostępne już teraz

 

- technologie sojuszowe wymagały by używania astatów

http://forum.ogam.ne...miany/?p=143401

 

- możliwość czasowego powiększenia banku o 25, 50 lub 100% za pewną ilość astatów

http://forum.ogam.ne...pic/21521-bank/

 

- czasowe przyspieszenie stoczni

http://forum.ogam.ne...21524-stocznia/

 

- lepsze możliwości okupacji planety

http://forum.ogam.ne...21525-okupacja/

 

- użycie demontowni wymagałoby niewielkiej opłaty

 

- podniesienie procentu odzysku w demontowni do 75%, przy czym za każde zdemontowane np. 1 000 000 000 000 surowca płaciłoby się 1 astat (cena do ustalenia)

 

- inne propozycje, które może się pojawią ;) pod warunkiem, że nie będzie dostępnych surowców w sklepie

 

 

post regularnie aktualizowany

27.08.2017, 21:55


  • 1


#143405 Handlarz

Napisane przez spieriz w 26 sierpień 2017 - 11:55

Więc tak, udało mi się przeprowadzić wstępną analizę sytuacji, w której by odblokować całkowicie rynek surowców i usunąć domyślnego handlarza.

Nie będę wszędzie podawać dokładnych liczb bo myślę że nie ma to sensu (szczególnie na wysoki margines błędu), i też nie chce mi się ich przybierać w ładną formę.

Zapewniam, że wszelkie podane dane są w mniejszy lub większy sposób sprawdzone, żadnej liczby sobie nie wymyśliłem. Błąd szacunkowy jest wysoki ze względu na wiele niewiadomych.

 

Więc tak, zacznijmy od perspektywy ekowca. Nie potrzebuje on prawie wcale deuteru - jedynie do badań, lecz ta ilość w porównaniu do reszty rozwoju (budynki) jest bliska zeru, więc ją pominę.

Potrzebuje więc metal i kryształ. Zaczynając od kosztów budowy: rosną w sposób liniowy, zakładając poziom maksymalny jako 74/62 M/K (dane podane przez KarolRadom), proporcja surowców M/K wynosi 3,28 : 1.

Będę operować proporcjami i procentami, bo wartości bezwzględne są nieistotne. Ekstraktor deuteru pomijam, bo jest on dla ekowca zbędny i nie musi go budować (za wyjątkiem poziomu wystarczającego dla badań - pomijalnie mały).

Kwestia wydobycia - proporcja między tym samym poziomem M/K w wydobyciu wynoszi 1,5 : 1. Lecz każdy wie, że nie utrzymuje się tego samego poziomu ze względu na opłacalność. Przyjmując ponownie poziomy 74/62, stosunek końcowy wydobycia wynosi 5,60 : 1.

 

Co to oznacza?

Załóżmy, że do 50. poziomu budujemy kopalnie M/K w stosunku 1:1, a później proporcja zmienia się do 2:1 oraz 3:1. Daje to nam następujące efekty:

d97dedef95449.png

 

 

 

Wykres przedstawia proporcje M/K wydobycia i kosztów budowy łącznie danego poziomu kopalni M+K. Co ten wykres oznacza? Przekształćmy go do nieco innej postaci

 

 

b643c6d3e0aae.png

 

Jest to różnica proporcji podanych w poprzednim wykresie. Miejsce, w którym wykres jest poniżej osi OX oznacza deficyt metalu, miejsce powyżej osi OX deficyt kryształu. Widać przy tym, że bilans jest utrzymany w okolicy poziomu 60. Oznacza to, że wydobywamy tyle surowców ile potrzebujemy do dalszej rozbudowy. Nie mamy nadmiaru ani deficytu żadnego z nich, proporcje są takie jakie nam potrzebne.

 

 

Pominąłem do tej pory flotę oraz deuter - teraz warto do niego wrócić.

Dlaczego pominąłem? Patrząc na uniwersa, zaobserwowałem że punkty za flotę (nie licząc kupionej za astaty) mieszczą się w granicach 5-15% całości punktów na uniwersum. Załóżmy na nasze potrzeby, że będzie to 12% (na nowym uni powinno tyle być, ale jest to gruby szacunek). Otrzymałem na SB dane pewnej sporej floty które wziąłem jako przykładowe. Stosunek w niej M/K wynosił około 1,8, co w początkowej fazie gry pogłębi deficyt metalu (stosunek wydobycia 1,5) i podniesie jego wartość. A co z deuterem? Otóż wychodzi na to, że deuter jest w takiej sytuacji niemalże nieistotny - ilość deuteru potrzeba do budowy floty (zakładając, że 12% wszystkich surowców uniwersum idzie na flotę i budowa przykładowej floty której skład podam poniżej) wynosi jedynie 0,8% wszystkich surowców potrzebnych do rozwoju uniwersum. Należy pamiętać o również o tym, że flota oraz falanga potrzebują paliwa, lecz nawet wtedy zapotrzebowanie na deuter nie powinno przekroczyć 3% całego zapotrzebowania.

 

Jakie mogą być tego skutki?

- ogromny spadek wartości deuteru, w początkowej fazie może być stosunek 1:10 (M:D), w dalszych będzie się pogłębiać do nawet 1:25 (z obecnego 4:1, czyli 100x spadek wartości)

- brak balansu między M/K doprowadzi do zastoju i ogromnych wahań cenowych na rynku surowców

- może spowodować wzrost ilości flot w celu grabieży surowców od innych

- spowoduje zmianę bilansu kopalń aby się dostosować do potrzeb - nie będzie się budować ich w takiej kolejności jak obecnie, bo będzie to nieopłacalne. Deficyt naturalnie się wyrówna aby balans był zawsze bliski zeru - tak działa rynek, lecz rozwiązanie to potrwa dość długo i może zniechęcić niektórych graczy, szczególnie tych przyzwyczajonych do określonego sposobu budowania i wygody handlarza.

 

Jakie mogą być rozwiązania problemów?

- zmiana wzorów na wydobycie M/K aby wyrównać balans w początkowej i końcowej fazie gry (końcowa faza - kopalnie na poziomie > 65)

- zwiększyć zapotrzebowanie na deuter, np. w teleporterach, podnieść koszty lotów, droższa falanga. Można też zwiększyć propozycje cen w temacie z sojuszami

http://forum.ogam.ne...miany/?p=143401

- pozostawić wszystko jak jest w nadziei że się ureguluje (rozwiązanie ryzykowne)

 

 

Uwaga:

należy pamiętać, że podane liczby, teorie, zagrożenia i rozwiązania były przedstawiane dla bieżących warunków na uniwersum, nie dla nowego, o którym jeszcze nie wiemy jak będzie wyglądać. Są to zagrożenia jakie by powstały gdyby te zmiany wprowadzić teraz na bieżących uni - na nowym niekoniecznie będą miały miejsce, bo być może wszystko by się uregulowało samo z czasem. Ale drobne korekty wydobycia warto by zastosować - różnica w proporcjach zdecydowanie nie powinna być większa od 1, a w początkowej fazie gry 0,5. Utrudnić grę można w późniejszej fazie rozwoju, w początkowej lepiej zachować w miarę zdrowy bilans, ale też aby nie był idealny, bo będzie zbyt nudno ;)

 

 

@EDIT:

 

przykładowa flota jaką otrzymałem

 

Lekki myśliwiec 5.000.000.000.000
Krążownik 100.000.000.000
Okręt wojenny 1.000.000.000.000
Recykler 500.000.000.000
Niszczyciel 300.000.000.000
Pancernik 300.000.000.000

 

należy pamiętać, że przedstawiona symulacja jest zrobiona dla BIEŻĄCYCH WARUNKÓW!

Czyli wszystkie omówione zagrożenia i cała reszta jest przedstawiona dla OBECNEJ sytuacji, gdyby to wprowadzić w tym momencie na uni. Ale zmiany mają dotyczyć przyszłego, jeszcze nie powstałego uniwersum, na którym można przeprowadzić odpowiednie korekty (omówione wyżej) aby zachować balans. Wtedy nic złego się nie powinno stać. Balans będzie zachowany, jedynie zmienią się wartości surowców.

 

PS

nie należy się bać zmian, to że będzie trudniej nie oznacza, że gorzej :)

a wg mnie będzie dużo ciekawiej. Co do pushu - będzie trzeba zmienić zasady, ale to teraz najmniejszy problem.

W początkowej fazie gry metal byłby najbardziej wartościowym surowcem - w końcowej kryształ.


  • 1


#143379 Handlarz

Napisane przez spieriz w 25 sierpień 2017 - 22:11

fakt, dziękuję za spostrzeżenie.

w wolnej chwili zrobię głębszą analizę co do wydobycia i wielkości planet i przedstawię wyniki tutaj ;)

ale mimo wszystko będę próbował przeforsować ten projekt.


  • 1


#143369 Handlarz

Napisane przez spieriz w 25 sierpień 2017 - 21:40

Proponuję wywalić automatycznego handlarza jak to jest obecnie, a zastąpić go giełdą, tak jak w przypadku trytu.

Dynamiczne zmiany cen powinny uatrakcyjnić rozgrywkę, dodadzą element naturalności (wolnorynkowość) oraz nutkę niepewności, czy cena jutro podskoczy czy zmaleje ;) i uatrakcyjni rozgrywkę ekowcom - będą mogli robić coś więcej poza wpłacaniem surki do banku ;D


  • 1


#142655 Kawały

Napisane przez spieriz w 21 czerwiec 2016 - 10:03

znam lepszy:

 

przyszedł deusx i zainteresował się grą ;D


  • 1


#140215 KWW ZBIGNIEWA STONOGI!

Napisane przez spieriz w 26 październik 2015 - 22:48

[wymoderowano]

 

//warn za spam

//deusx


  • 1


#139756 Informacje ogólne o zarządzaniu

Napisane przez spieriz w 10 wrzesień 2015 - 14:00

Żebyście nie myśleli, że te magiczne słowa to jakieś czary wymagające godzin roboty, krótkie objaśnienie:

naprawa crontab - krótko mówiąc cron jest to program służący do wywoływania określonych skryptów w regularnych odstępach czasu, np. przeliczanie statystyk co godzinę. Crontab jest to tabela zawierająca polecenia które mają być wykonywane. Czyli naprawa crontab oraz poprawka pliku przeliczania statystyk i ogólnych zadań cyklicznych to jedno i to samo, ale jak są dwie pozycje w jednym dniu to wygląda lepiej. ;D

mariaDB - można by to nazwać odmianą MySQL. Zwykła baza danych.

Slow Query - "Narzędzie Slow Query Log pozwala na znalezienie tych zapytań [do bazy SQL], które w znacznym stopniu przyczyniają się do spadku wydajności bazy danych". Czyli jeżeli jakieś żądania zamulają serwer, to Slow Query je wychwyci.

Query digest - narzędzie do analizowania logów baz MySQL, coś podobnego do Slow Query.


  • 1


#139709 Lotto Stars - Lista wygranych

Napisane przez spieriz w 05 wrzesień 2015 - 10:43

Wiedziałem, że Karol napisze swój kolejny wykład. ;D

 

Co do lotto, spodziewaj się go gdzieś za miesiąc, deusx teraz robi dla nas panel z newsami czy coś takiego :spoko:


  • 2